Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Proč to Verstappen nezkusil na tvrdších pneumatikách?

Proč to Verstappen nezkusil na tvrdších pneumatikách?

V Silverstone mu to pomohlo vyhrát, v Barceloně by to byla chyba

Max Verstappen se včera nepokusil do Q3 dostat na odlišné směsi pneumatik než jezdci Mercedesu, přestože před týdnem mu to v Británii umožnilo dostat se do vedení závodu "přes boxy". Proč si tuto sobotu nenechal obout střední směs pneumatik Pirelli, aby se dnes v prvním stintu dostal dál než černé šípy na měkké?

"Zjistili jsme, že měkké pneumatiky jsou na tomto okruhu velmi dobré. Obyčejně je s měkkou směsí problém. Těžko se udržuje při životě a rychle se začne rozpadat. Tady ale funguje dobře," vysvětlil Verstappen.

Vyhnout se startu na pneumatikách označených červenou barvou by tak bylo chybou. Je třeba říct, že Pirelli do Barcelony přivezlo tři nejtvrdší ze svých pěti směsí. Červený kruh je tedy na směsi C3, která je při pohledu na celou nabídku Pirelli přesně uprostřed. Kromě toho si většina jezdců si od pátku stěžuje, že nejtvrdší směs (C1) je na nic, a v závodě tak bude třeba kombinovat pouze stinty na středně tvrdých a měkkých pneumatikách. Verstappen věří, že s RB16 dokážou tyto pneumatiky udržet naživu hodně dlouho.

"V pátek jsem byl s dlouhými jízdami spokojen. Balanc vozu byl dobrý, zadní pneumatiky držely. Uvidíme, jestli to bude v závodě stejné. Doufám, že se udržím za mercedesy a dostanu je tak pod tlak," uvedl nizozemský pilot.

Kdo udrží měkké pneumatiky naživu nejdéle? Foto: Red Bull

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff s Verstappenovým vysvětlením souhlasí.

"Nikdo nesáhl po středně tvrdých pneumatikách, protože měkké se drží moc dobře. Těm, kteří startují v top 10, by začátek na středních pneumatikách nepřinesl žádné velké výhody," řekl.

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Red Bull