Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Daimler ztratil majoritu ve svém továrním týmu

Daimler ztratil majoritu ve svém továrním týmu

Třetina stáje Mercedes teď patří Ineosu

Očekávané zprávy o tom, že Lewis Hamilton zůstává ve službách Mercedesu, jsme se nakonec včera nedočkali. Místo ní z Brackley přišla jiná, sice nenápadnější, ale možná ještě důležitější.

Nejde ani tak o to, že chemický gigant Ineos se stal třetinovým vlastníkem týmu F1, jako spíše o to, že koncern Daimler přestal být jeho většinovým majitelem. Což samozřejmě otevírá pole pro nejrůznější spekulace o jeho případném úplném odchodu. Nejvyšší představitel Daimleru Ola Källenius nicméně při této příležitosti výslovně potvrdil, že Mercedes ve formuli 1 bude nadále provozovat tovární ekipu.

Získání podílu přímo navazuje na již existující roli Ineosu coby hlavního partnera. Tím, že Daimler svůj podíl snížil z dosavadních 60 procent na 33 a Toto Wolff ho naopak navýšil nad stávajících 30 procent, máme tu teď tři rovnocenné vlastnické subjekty,“ praví se v oficiálním prohlášení. 

Toto Wolff zůstane na velitelském můstku Mercedesu nejméně další tři roky. Foto: Mercedes

V něm se současně uvádí, že Toto Wolff zůstane na postu šéfa stáje nejméně další tři roky.

Ineos zaměstnává 22 000 lidí a jeho roční obrat se pohybuje kolem 50 miliard eur. V čele společnosti stojí Jim Ratcliffe, roku 2018 povýšený do šlechtického stavu. Tento údajně pátý nejbohatší Brit investuje velké sumy do sportu, ať už jde o cyklistiku, atletiku, fotbal (patří mu kluby FC Lausanne a OGC Nice) nebo jachtink.

Jako sponzor Mercedesu byl Ineos poprvé prezentován 10. února tohoto roku. V září přinesl list Mail on Sunday informaci, pocházející od „vševěda“ Eddieho Jordana, že firma má zájem také o kapitálový vstup do týmu. Daimler i sám Wolff ji opakovaně dementovali, nicméně se ukázalo, že v tomto případě měl Jordan pravdu.

Zdroj: Mercedes, Mail on Sunday, úvodní foto: Mercedes