Prezident Ferrari nemá závodění rád
Je třeba se s tím smířit a podporovat Binotta
Prezident Ferrari nemá rád závodění. Normálně bychom se takovýmto opovážlivým tvrzením vůbec nezabývali, kdyby nepřišlo od specialisty na Ferrari na slovo vzatého. Mnozí z vás už tuší, že se musí jednat o dobře informovaného italského žurnalistu a analytika Lea Turriniho.
"Obviněným" je John Elkann, dědic ohromného impéria, do něhož kromě Fiatu patří i Ferrari. Dokud pouze stál v čele automobilky, nebyl jeho vztah k pálení benzinu a gum na závodních okruzích tak důležitý. Každému bylo jasné, že jeho prioritou je fúze Fiatu s Peugeotem. Fúze je již dokončena, z obřích koncernů FCA a PSA je mamutí společnost jménem Stellantis a Elkann je jejím předsedou představenstva, takže musí mít práce nad hlavu. Jenže na konci minulého roku místo generálního ředitele Ferrari nečekaně opustil Louis Camilleri a Elkann musí vést firmu sám, alespoň než najde vhodného náhradníka. Ale může Ferrari vést člověk, kterému je svět motorsportu cizí?
"Současná situace je důsledkem chyb udělaných za posledních deset let a Binotto (šéf týmu) by s tím měl něco provést. Udělat z Binotta obětního beránka by nic nevyřešilo," píše Turrini.
"John Elkann nemá závodění rád a má na to právo. Přesto může být dobrým prezidentem. Za předpokladu, že si najde dobrého asistenta a ten bude mít vášeň pro motorsport, kterou on nemá."
Co by bylo Ferrari bez formule 1? Foto: Ferrari
Turrini také přibrzdil spekulace o možném návratu 74letého Jeana Todta do týmu, s nímž před dvěma desetiletími absolvoval vítěznou šňůru. Francouz každopádně nejprve musí dokončit volební období ve funkci prezidenta Mezinárodní automobilové federace.
"To by mě opravdu překvapilo. Sice mají pravdu ti, kteří tvrdí nikdy neříkej nikdy, ale je si třeba uvědomit, že on pro Ferrari pracoval 15 let, vyhrál, co se dalo, stal se z něj bohatý muž a známá osobnost. A mladší už nebude. Co by ho motivovalo k návratu do Itálie?" ptá se Turrini.
Zdroj: Leo Turrini, úvodní foto: Ferrari