Rychlost na rovinkách již jistě nebude problémem
Ferrari v zimě posílilo nejslabší místa.
Nový vůz Ferrari SF21 nemá trpět velkým rychlostním deficitem na rovinkách stejně, jako trpěl jeho předchůdce v roce 2020. Ferrari mělo loni nejslabší pohonnou jednotku, což ho vyřadilo z boje o mistrovský titul, ale zároveň mělo i vůz s vysokým aerodynamickým odporem, což ho na některých okruzích poslalo až do souboje se svým motorovým zákazníkem Alfa Romeo, což byly souboje blízko chvostu pole.
"Loni byla naším hlavním problémem rychlost na rovinkách. Nejen výkon motoru, ale i vysoký odpor vzduchu. Hodně jsme na tom pracovali, na motoru i na aerodynamice. A na základě simulací, dat z dynamometru a z větrného tunelu, mohu dnes říct, že nový vůz bude na rovinkách mnohem lepší," řekl Mattia Binotto během představení týmu Ferrari, které předcházelo představení vozu, který bude ukázán až 10. března.
"Takže očekáváme, že maximální rychlost již nebude takovým problémem. Doufáme, že budeme konkurenceschopní, ale více se dozvíme až v Bahrajnu, protože vždy je důležité i to, s čím vyrukuje konkurence. Ale jsme přesvědčeni, že nový vůz je efektivnější než loňský. A když říkám efektivnější, opět mluvím o aerodynamice stejně jako o výkonu pohonné jednotky."
Tifosi však nemají ani doufat v boj o titul. Sezona by již neměla být tak katastrofální jako ročník 2020, ale tým se místo pilování detailů na aktuálním voze soustředí na vůz pro sezonu 2022, která má nastartovat novou vítěznou éru týmu z Maranella.
"Jelikož jsme loni skončili až na šestém místě, máme nyní (díky novému systému handicapů) více času ve větrném tunelu. Využijeme ho k práci na voze pro sezonu 2022, protože ten teď bude naší prioritou. Během sezony se už nechceme moc věnovat letošnímu vozu. Je to rozhodnutí, které jsme museli udělat."
Ferrari představilo tým i s omlazenou jezdeckou dvojicí. Foto: Ferrari
Proslýchá se, že Carlos Sainz havaroval během testu 18palcových pneumatik s přechodným vozem na okruhu Jerez. Španěl však o tom nechtěl mluvit.
"Testy, které děláme pro Pirelli, jsou soukromé. Takže opravdu nevím, které z otázek smím zodpovědět. Nevím, jak přesně jsou postaveny smlouvy. Ale pokud se něco událo, co vám nemohu potvrdit, tak to určitě nebylo nic závažného."
Zdroj: Motorsport, f1i