Ferrari představilo SF21
Nový nos a radikální změna zadní části.
Nejpopulárnější tým F1 dnes odhalil svůj vůz pro sezonu 2021. Scuderia Ferrari mu dala jméno SF21 a jeho úkolem je vrátit stáj zpět mezi širší špičku poté, co měl loni tento tým nejhorší sezonu za poslední čtyři desetiletí.
Absolutně nikoho překvapeni, že vůz Ferrari je červený. Tentokrát si ale Maranello nevybralo jeden odstín červené a světlou červenou z posledních letech v zadní části vozu doplňuje bordová barva, jaká byla na vozu loni v Mugellu při oslavách tisící velké ceny Ferrari. Výraznou novinkou je zelená šipka Mission Winnow na krytu motoru, zatímco na nose je méně výrazná černá a Mission Winnow obsadilo také zadní křídlo. Tento sponzor přitom loni nebyl na voze během sezony vůbec vidět, ačkoli partnerství trvá.
Zítra, tedy ve čtvrtek, se vůz poprvé dotkne asfaltu Bahrajnského mezinárodního okruhu díky filmovacímu dni, v rámci kterého smí absolvovat 100 kilometrů. V pátek pak začne společné předsezonní testování nových vozů týmů F1 na stejném okruhu.
Součástí týmu zůstal Monačan Charles Leclerc, Němce Sebastiana Vettela však vystřídal Španěl Carlos Sainz. Nový vůz, podle staršího vyjádření šéfa týmu Mattiu Binotta, má mít nižší aerodynamický odpor a pohonná jednotka má doručit vyšší výkon, díky čemuž by červený vůz neměl na rovinkách ztrácet tolik času jako v minulé sezoně.
Scuderia využila oba své vývojové žetony v zadní části vozu. Má nové zadní zavěšení kol a novou převodovku. V kombinaci s novou pohonnou jednotkou tak můžeme mluvit o velké změně.
"Hned při startu projektu SF21 jsme se museli rozhodnout, které části vozu se budeme věnovat, kde uděláme radikální změnu," řekl Enrico Cardile, šéf šasi Ferrari. "Rozhodli jsme se, že chceme novou převodovku a nové zadní zavěšení. Ve spolupráci s lidmi od pohonných jednotek jsme dali vzniknout zádi vozu, která je výrazně štíhlejší, než mělo SF1000.“
Ferrari, jako všechny týmy, mělo možnost pracovat na aerodynamice celého vozu, což je vidět kupříkladu na novém nose. Pravidly bylo přinuceno oříznout podlahu před zadními koly i difuzor, tato místa ale týmy při představování letošních vozů neukazují, aby neinspirovaly konkurenci. Velké zlepšení se čeká na straně pohonné jednotky, kde se pracovalo na všem od účinnosti spalování, přes sílu turba, až po optimalizaci hybridních systémů. Jen zlepšení spalování nového paliva od partnerského Shellu má přinést zlepšení o více než desetinu sekundy.
Nové Ferrari SF21. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari, Motorsport, úvodní foto: Ferrari