Bottas nejrychlejší i odpoledne
VC Emilie – Romagni – 2. trénink
Před startem druhého volného tréninku měla teplota vzduchu třináct stupňů. Teplota trati činila dvacet šest stupňů.
Ihned poté, co se na konci boxové uličky rozsvítilo zelené světlo, se na trať vydaly první vozy. Po pěti minutách již měli na kontě alespoň jedno kolo všichni piloti s výjimkou Mazepina. Ten v závěru prvního tréninku boural a na jeho voze se stále pracovalo.
Během prvního tréninku jsme byli svědky několika výletů mimo trať. V úvodu druhého tréninku jsme viděli další. Ven z trati vycestoval Norris.
Již po deseti minutách byl důvod k obavám u fanoušků Red Bullu. Verstappenův vůz totiž poté, co přejel přes obrubník, ztratil výkon. Nizozemec musel na cílové rovince svůj monopost odstavit. Kvůli tomu byla na okamžik vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Po deseti minutách vedl Hamilton před Bottasem a Sainzem. Verstappen byl sice čtvrtý, dalo se ale očekávat, že se bude postupně propadat. Ani jedno kolo na svém kontě stále neměl Mazepin. Bottas se zanedlouho posunul před Hamiltona na první místo.
Třicet osm minut před koncem o sobě dal vědět Leclerc. Monačan si na měkké směsi pneumatik připsal nejrychlejší čas. Z prvního místa se ale dlouho radovat nemohl. Kvůli překročení traťových limitů v deváté zatáčce mu totiž byl čas smazán a na první místo se vrátil Bottas. Na trati se mezitím konečně ukázal také Mazepin.
Gaslymu se na měkké směsi gum podařilo rozdělit oba jezdce Mercedesu. Posunul se na druhé místo a na Bottase ztratil pouze 78 tisícin sekundy. Po přezutí na měkkou směs se ale Hamilton na druhou příčku vrátil. Výkon sedminásobného šampiona byl pouze o deset tisícin pomalejší než Bottasův.
Dvacet minut před koncem si pozornost kamer vysloužil Mazepin. Ten si stěžoval na „divný“ zvuk svého vozu a poprosil svůj tým, ať se na to podívá. Mezitím se jezdci soustředili zejména na závodní simulace a již jsme tak nebyli svědky mnoha zrychlení.
V závěru si Mazepin udělal výlet mimo trať. Rus si postěžoval, že se cítí, jak kdyby jel na ledě. Mnohem hůře ale dopadl Leclerc. Ten zhruba tři minuty před koncem havaroval. Byly vyvěšeny červené vlajky a za okamžik vydalo ředitelství závodu zprávu, že trénink už nebude restartován.
První místo si tedy udržel Bottas, který tak vyhrál oba páteční tréninky. Zajímavostí je, že narozdíl od většiny jezdců, kteří svůj nejlepší čas zajeli na měkké směsi pneumatik, dosáhl Bottas svého nejlepšího výkonu na střední směsi. Druhý Hamilton na svého týmového kolegu ztratil deset tisícin sekundy. Třetí skončil Gasly. Ani Francouz ovšem nebyl od Bottase daleko. Ztratil na něj 78 tisícin sekundy.
Verstappen se po problémech v úvodu již na závodní dráze znovu neobjevil a nakonec se umístil na 14. pozici. Red Bull později prozradil, že za poruchu jeho vozu mohl problém s hnací hřídelí.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:15,551 | 25 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:15,561 | + 0.010 | 26 |
3. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:15,629 | + 0.078 | 30 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:15,834 | + 0.283 | 30 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:16,371 | + 0.820 | 28 |
6. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:16,411 | + 0.860 | 25 |
7. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:16,419 | + 0.868 | 26 |
8. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:16,485 | + 0.934 | 23 |
9. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:16,513 | + 0.962 | 25 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:16,737 | + 1.186 | 25 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:16,817 | + 1.266 | 27 |
12. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:16,823 | + 1.272 | 29 |
13. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:16,835 | + 1.284 | 27 |
14. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:16,999 | + 1.448 | 5 |
15. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:17,092 | + 1.541 | 27 |
16. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:17,179 | + 1.628 | 31 |
17. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:17,273 | + 1.722 | 27 |
18. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:17,281 | + 1.730 | 24 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:17,350 | + 1.799 | 28 |
20. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:17,857 | + 2.306 | 16 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes