Pourchaire se stal prvním dvojnásobným vítězem v sezoně
F2 v Imole - hlavní závod
V hlavním závodě F2 v Imole jsme byli svědky několika incidentů a čtyřikrát se na trať vydal zpomalovací vůz, což zhatilo naděje jezdců, kteří startovali na tvrdší sadě pneumatik a tím pádem stavěli v pozdější fázi závodu. Vítězem se nakonec stal Pourchaire, který se tak stal prvním pilotem se dvěma výhrami na kontě. Překvapivé druhé místo vynesl chaotický závod Fittipaldimu a třetí skončil Boschung.
Na startu hlavního závodu už patřilo první místo vítězi kvalifikace Vipsovi. Za ním startovali Iwasa, Doohan, Boschung, Hauger, Nissany, Pourchaire, Daruvala, Armstrong, Sargeant, Beckmann, Drugovich, Novalak, Lawson, Fittipaldi, Vesti, Hughes, Cordeel, Verschoor, Williams, Caldwell a Sato.
Ještě před startem závodu se ocitl v hledáčku sportovních komisařů Caldwell. Pilot Camposu projížděl cestou na startovní rošt nebezpečným způsobem boxovou uličkou a kličkoval mezi mechaniky.
Vips po startu protočil kola a ztratil první místo. Do čela se naopak překvapivě posunul Nissany. Druhý byl Boschung. Třetí místo patřilo Iwasovi. Vips se propadl až na čtvrtou příčku. Pátý byl Pourchaire, šestý Daruvala, sedmý Armstrong, osmý Lawson, devátý Drugovich a bodovanou desítku uzavíral Sargeant.
Jen pár metrů trval závod pro Doohana a Haugera. Australan se totiž po startu snažil vyhnout pomalu startujícímu Vipsovi a vjel do cesty Haugerovi. Byl z toho kontakt, který oba jezdce vyřadil ze závodu. Zatímco Hauger odstavil své auto v kačírku, Doohan byl alespoň schopen dojet do boxů. Tam ale odstoupil také. Na trať se vydal zpomalovací vůz. Sportovní komisaři incident vyhodnotili jako závodní a rozhodli se netrestat.
V pátém kole došlo k restartu. Nissanymu se povedl a udržel vedení. Iwasa si brousil zuby na druhého Boschunga. Švýcar ale stříbrnou příčku udržel.
Ani v tomto případě se ale naplno nejelo dlouho. V šesté kole totiž Vips chyboval na výjezdu ze šesté zatáčky. Byl široký, po přejezdu přes obrubník se roztočil a skončil zahrabaný v protilehlé štěrkové zóně. Estonec se tak stal dalším odstoupivším a na trať vyjel zpomalovací vůz.
Během druhé fáze zpomalovacího vozu se vydala řada závodníků do boxů. Mechaniky navštívili vedoucí Nissany, druhý Boschung, třetí Iwasa, ale i Pourchaire, Sargeant, Fittipaldi, Novalak, Beckmann, Vesti a Cordeel.
Do čela se posunul Daruvala před Armstrongem. Třetí byl Lawson, čtvrtý Drugovich, pátý Hughes, šestý Sato, sedmý Caldwell, osmý Verschoor, devátý Williams, desátý Nissany, jedenáctý Boschung, dvanáctý Pourchaire, třináctý Sargeant, čtrnáctý Novalak, patnáctý Fittipaldi, šestnáctý Cordeel, sedmnáctý Iwasa, osmnáctý Vesti a devatenáctý Beckmann.
V devátém kole se opět začalo závodit. Daruvala si pohlídal vedení. Pořadí se neměnilo ani za ním. Během zastávek v boxech se trochu změnilo pořadí mezi piloty, kteří už měli na kontě jednu zastávku. Na virtuální třetí pozici se totiž posunul Pourchaire. Iwasa se propadl i za Sargeanta, Novalaka a Fittipaldiho. Zdálo se tak, že Japonec doplatil na dvojitou zastávku týmu DAMS.
Daruvala brzy navýšil náskok před Armstrongem na sekundu a půl. Nissany, který vedl po startu, zůstával desátý a na devátého Williamse ztrácel téměř dvě sekundy. Sato se posunul na páté místo před Hughese.
Daruvala navyšoval v čele náskok a v 17. kole z 35 už vedl před Armstrongem o dvě sekundy. Na pilota Hitechu už navíc dotíral Lawson. Rozestup mezi Daruvalou a Nissanym, který byl nejvýše umístěným ze stavějících jezdců, činil deset sekund. Hughes dostal varování za překračování traťových limitů.
Ve 21. kole Nissany pohřbil veškeré své naděje. Izraelec už se sice přibližoval Williamsovi, v poslední zatáčce byl ale široký, při přejezdu přes obrubník se mu rozvlnil monopost a skončil ve zdi. S uraženým pravým předním kolem sice zvládl dojet do boxů, tam ale pro něj závod skončil. Byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu. Kvůli troskám z Nissanyho vozu však byla uzavřena boxová ulička a piloti, kteří ještě nestavěli, si tak nemohli tuto povinnost odbýt.
Nejlépe umístěným pilotem z jezdců se zastávkou na kontě tak najednou byl Pourchaire, který se předtím dostal před Boschunga. Mezi Francouzem a skutečným lídrem závodu Daruvalou už ale bylo 16 sekund.
Deset kol před koncem došlo k restartu. Krátce poté začali zajíždět do boxů piloti, kteří stále čekali na zastávku. Mezi prvními se nahrnuli k mechanikům Lawson, Hughes a Verschoor. Cordeel dostal penalizaci pěti sekund za překračování traťových limitů. O kolo později následovali lídr Daruvala a Williams. Novým vedoucím mužem závodu se tak stal Armstrong. Daruvala se na dráhu vrátil až za Beckmanna.
I Armstrong se na konci 27. kola vydal do boxové uličky. Na Novozélanďanově voze byl navíc problém s dotažením jednoho z kol a trochu ztratil. Cordeel byl opět penalizován za překračování limitů trati, tentokrát deseti sekundami.
V tu chvíli tak byli bez zastávky už jen Drugovich, Sato a Caldwell, kteří jeli na prvních třech příčkách. Čtvrtý byl Pourchaire, pátý Boschung, šestý Sargeant, sedmý Fittipaldi, osmý Novalak, devátý Iwasa a desátý Verschoor. Francouz tak nadále směřoval za vítězstvím. Fittipaldi měl pak nakročeno k překvapivému čtvrtému místu.
Enzo Fittipaldi zajel ve F2 svůj životní závod. Foto: Charouz Racing System
O virtuální druhé místo probíhala bitva. Boschung se musel bránit Sargeantovi. Souboje této dvojice využíval Fittipaldi a přibližoval se. Ve 31. kole už se Sargeant před Boschunga dostal.
Sargeant se ale před Boschungem neohřál dlouho. Američan totiž vyjel v patnácté zatáčce z dráhy a předjeli ho Boschung i Fittipaldi. Brazilec se navíc vzápětí posunul i před Boschunga a měl nakročeno k senzační druhé pozici.
Tři kola před koncem vyjel na dráhu zpomalovací vůz. Lawson totiž havaroval. Očekávalo se, že Drugovich se Satem zajedou do boxů a konečně si odbudou zastávku, tak se ale nestalo. Caldwell již navštívil mechaniky těsně před výjezdem zpomalovacího vozu. Drugovich a Sato se tak svým rozhodnutím zůstat na dráze v podstatě vzdali naděje na zisk bodů. Cordeel byl opět potrestán. Tentokrát z toho byla penalizace 10 sekund stop & go za překročení rychlosti v boxové uličce.
Drugovich a Sato zajeli na konci 33. kola konečně do boxů. Na první místo se tak dostal Pourchaire. Druhý byl Fittipaldi, třetí Boschung, čtvrtý Novalak, pátý Iwasa, šestý Vesti, sedmý Sargeant, osmý Beckmann, devátý Daruvala a desátý Drugovich, který tak přeci jen sahal po jednom bodu. Zpomalovací vůz zůstal v akci až do konce a toto pořadí už se tak nezměnilo.
Aktualizace: Armstrong byl po závodě potrestán pěti sekundami. Během své zastávky pustil spojku a protočil tak zadní kola, ačkoli mu bylo stále signalizováno červeným světlem. Způsobil zranění svému mechanikovi, který zrovna měnil pneumatiky. Z původní 13. pozice se propadl na 16. Caldwell ztratí na startu sprintu v Barceloně tři místa, protože se cestou na startovní rošt proháněl nebezpečně boxy a málem se střetl s mechanikem DAMS a jeho vozíkem na pneumatiky. Cordeel obdržel během závodu pět penalizací a byl předvolán ke komisařům. Ti později uvedli, že opakování podobných prohřešků by je mohlo přimět pochybovat, zda je Belgičan schopen na této úrovni závodit.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 1:01:56.611 | 35 | 25 |
2. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | 1:01:56.999 | 35 | 18 |
3. | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | 1:01:57.340 | 35 | 15 |
4. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | 1:01:58.108 | 35 | 12 |
5. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | 1:01:58.417 | 35 | 10 |
6. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | 1:01:58.733 | 35 | 8 |
7. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | 1:01:59.203 | 35 | 6 |
8. | David Beckmann | Charouz Racing System | Mecachrome | 1:01:59.840 | 35 | 4 |
9. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | 1:02:00.802 | 35 | 2+1 |
10. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 1:02:01.007 | 35 | 1 |
11. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome |
1:02:01.504
|
35 | 0 |
12. | Jake Hughes | Van Amersfoort | Mecachrome | 1:02:01.655 | 35 | 0 |
13. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | 1:02:03.356 | 35 | 0 |
14. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | 1:02:03.882 | 35 | 0 |
15. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | 1:02:04.374 | 35 | 0 |
16. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | 1:02:0.898 | 35 | 0 |
17. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort | Mecachrome | 1:03:18.014 | 35 | 0 |
DNF | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | DNF | 30 | 0 |
DNF | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | DNF | 20 | 0 |
DNF | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | DNF | 5 | 0 |
DNF | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | DNF | 1 | 0 |
DNF | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Pourchaire 52, 2. Drugovich 50, 3. Daruvala 36, 4. Lawson 35, 5. Verschoor 32, 6. Boschung 32, 7. Amrstrong 30, 8. Vips 28, 9. Iwasa 20, 10. Fittipaldi 18, 11. Sargeant 18, 12. Hauger 14, 13. Hughes 14, 14. Nissany 13, 15. Novalak 12, 16. Vesti 8, 17. Doohan 6, 18. Williams 5, 19. Beckmann 4, 20. Sato 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. MP Motorsport 62, 2. ART Grand Prix 60, 3. Hitech 58, 4. Carlin 53, 5. Prema 50, 6. Trident 37, 7. DAMS 33, 8. Campos 32, 9. Charouz Racing System 22, 10. Van Amersfoort 14, 11. Virtuosi 7.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: ART Grand Prix