Hamilton spěchal až příliš
Proč bylo jeho vycouvání v pořádku?
Kdoví, kdo by byl vítězem Velké ceny Emilie-Romagni, kdyby Lewis Hamilton nepřišel o kontrolu nad svým vozem při předjíždění o kolo pomalejších jezdců. Na jeho obranu je třeba říct, že to bylo uprostřed zběsilé honičky s Maxem Verstappenem, ale hlavně to, že oba jezdili na slickách a trať ještě nebyla zcela suchá. Ve výsledku to však Verstappen za stejných podmínek zvládl lépe a Hamilton si chybu přiznává.
"Suchá byla pouze ideální stopa a je fér říct, že jsem až příliš spěchal dostat se před všechny pomalejší vozy," řekl úřadující šampion. "Vystrčil jsem se (z ideální stopy) na vnitřní stranu zatáčky, ačkoliv jsem viděl, že je ještě mokrá. Velmi jsem se snažil vůz zastavit, ale nešlo se. Bylo v tom i trochu smůly, ale zase jsem měl štěstí, že jsem se mohl vrátit na trať a ještě zachránit důležité body."
Brit po výjezdu zůstal stát čelem k bariéře a absolvoval několik neúspěšných pokusů vysvobodit se, které musely být hodně opatrné, jelikož zadní kola zůstávala nebezpečně blízko štěrkového kačírku. Nakonec to vzal za opačný konec, na trať vycouval. Nejednoho diváka nejspíš napadlo, zda to vůbec dovolují pravidla, hlavně pravidlo dovolující jezdci jedině bezpečný návrat na trať.
Michael Masi, ředitel závodů F1, neměl s Hamiltonovým návratem na trať problém, jelikož Mercedes ho informoval, že Hamiltonovi skrz týmovou vysílačku asistuje a oznámí mu, kdy se může vrátit na trať. Na asfalt se tedy vrátil prakticky naslepo, ale kolize přesto nehrozila. Existuje i pravidlo zakazující vozům F1 používat zpátečku, ale vztahuje se výhradně na prostor boxové uličky.
Po restartu závodu se do toho Hamilton opět opřel naplno. Foto: Mercedes
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes