Verstappena zdrželi Vettel a Norris
Spiknutí motorů Mercedes?
Chybělo málo a na pole position by se dnes postavil monopost Red Bull patřící Maxi Verstappenovi. Nizozemský závodník i zaznamenal nejrychlejší čas kvalifikace, jenže záhy o něj přišel. Stevardi závodu mu ho vymazali, protože v něm nedodržel limity trati a jezdci mají povinnost závodit pouze na závodní dráze, což se v kvalifikaci sleduje přísněji než v závodě. A pravidla ani nezajímá, že Verstappen ve čtvrté zatáčce nejspíš korekcemi volantem hodně času ztratil, místo aby nějaký získal. Q3 je však dostatečně dlouhá na to, aby jezdec zajel dvě měřená kola, takže jezdci Red Bullu stačilo kolo zopakovat bez té chyby.
"Věřil jsem, že dám stejné kolo. Vyjel jsem na trať, byl jsem v desetině za ním. Poté, v posledním sektoru, jsem o všechno přišel kvůli aston martinu, který pak ještě na rovince využil můj aerodynamický stín. Ale co se dá dělat, už je to tak."
Verstappen takto nepřímo ukázal prstem na Sebastiana Vettela, který ve Q3 beztak obsadil poslední místo. Před vystoupením z vozu si Verstappen skrz týmovou vysílačku šťavnatě stěžoval na dva vozy, které mu na konci kola zkřížily cestu. Druhým byl McLaren Landa Norrise.
Šéf motorsportu Red Bullu, Helmut Marko, řekl, že Norris určitě dostal pokyn nedat jezdci Red Bullu nic zdarma, protože McLaren nyní používá motor Mercedesu. O Vettelovi, se kterým zůstali přáteli odkdy závodil za Red Bull, ale řekl, že byl určitě pouze zabraný do přípravy na měřené kolo, ačkoli jeho Aston Martin také používá motor Mercedesu. Norris si zase postěžoval, že poslední měřené kolo odjel blízko za Vettelem, protože ten v závěru zahřívacího kola ztratil celé sekundy čekáním a pouštěním Verstappena.
Z Verstappenovy řeči těla bylo cítit velkou frustraci. Foto: Red Bull
Verstappen také zmínil, že kvůli kluzké trati musel při nastavování svého RB16B udělat hodně kompromisů a vůz byl těžce řiditelný. Z jezdců dvou top týmů se však nejhůře umístil jeho týmový kolega, Sergio Pérez. Nedokázal vůz přinutit správně pracovat s pneumatikami, proto mu patří až čtvrté místo.
"Měl jsem hodně velké problémy s pneumatikami," přiznal Mexičan. "Sice jsem mohl příležitostně mít dobrý sektorový čas, ale nikdy jsem neměl dobré celé kolo. Zkusili jsme snad všechno, nic nepomohlo. Můj nejlepší kvalifikační a nejlepší tréninkový čas jsou přibližně stejné."
Zdroj: Motorsport, RaceFans, GPFans, úvodní foto: Red Bull