Bottas nejrychlejší i odpoledne, Giovinazzi boural
Velká cena Ruska - 2. trénink
V pátek ve 14:00 hodin se v Soči rozeběhl druhý volný trénink na Velkou cenu Ruska. Vzduch měl před startem 19 stupňů. Teplota trati byla 33 stupňů.
Úvod druhého tréninku se nesl v podobném duchu jako začátek prvního. Jezdci se postupně vydávali na trať. Po dvou minutách zůstávali v garáži už jen Ricciardo, Latifi a Russell. Nejvíce pilotů nazulo střední směs pneumatik. Tu měli na svých vozech Räikkönen, který se vrací poté, co kvůli pozitivnímu testu na koronavirus chyběl v předchozích dvou závodech, dále Ocon, Sainz, Gasly, Bottas, Giovinazzi, Hamilton, Cunoda, Alonso, Pérez a Verstappen. Vettel, Stroll a Norris jeli na nejtvrdší směsi a Leclerc, Schumacher a Mazepin na nejměkčí.
Brzy se na trať vydali i oba jezdci Williamsu. Jak Russell, tak Latifi zvolili nejměkčí směs pneumatik. Ricciardo stále zůstával v garáži.
Mezitím už jezdci zajížděli svá první měřená kola. Po prvních deseti minutách se nacházel na první příčce Leclerc. Monačan jedoucí na nejměkčí směsi pneumatik zajel čas v hodnotě 1:34,925. Druhé místo patřilo vítězovi prvního tréninku Bottasovi (1:35,298) a třetí byl Hamilton (1:35,524).
Ricciardo stále zůstával v garáži a mezitím vyšlo najevo, proč tomu tak je: "Našli jsme na Danielově pohonné jednotce problém, který budeme moci opravit až večer. Mezitím jsme vyměnili jeho pohonnou jednotku za jednu z těch, kteoru jsme nasadili již dříve, aby se mohl zúčastnit druhého tréninku," uvedl McLaren na Twitteru.
Mezitím vyšla najevo informace, že kromě Leclerca bude v neděli vyrážet z chvostu startovního pole také Verstappen. Potvrdily se totiž spekulace a vedoucí muž šampionátu skutečně nasadil novou pohonnou jednotku.
Verstappenův nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí Hamilton se mezitím postaral o drama, když při nájezdu do svého boxového stání sestřelil mechanika u heveru. Sedminásobný mistr světa byl ale vzápětí svým inženýrem ujištěn, že mechanik je v pořádku. Hamilton uvedl, že příčinou incidentu byla skutečnost, že měl na svém voze aktivované tzv. magické tlačítko, kterým ovládá rozložení brzd.
Po polovině tréninku se nacházel na první příčce s časem 1:33,593 Bottas. Druhé místo patřilo Hamiltonovi a třetí Norrisovi. Čtvrtý byl Verstappen, pátý Sainz, šestý Alonso, sedmý Gasly, osmý Vettel, devátý Leclerc a desátý Pérez. Na trať se už konečně vydal i Ricciardo. Australan se nacházel na předposledním 19. místě před posledním Cunodou.
Leclerc se dostal do problémů. Monačan ztratil na výjezdu z osmé zatáčky kontrolu nad svým vozem a šel do hodin. Měl ale štěstí, že jeho monopost nedoklouzal až do bariéry a vzápětí se zapojil zpět do tréninku. "Auto se chová zvláštně," uvedl do vysílačky.
Zatímco Leclerc zvládl krizovku v osmé zatáčce ustát, Giovinazzi už ne. Ital se o pár minut později dostal ve stejném místě do stejných problémů jako Leclerc. Neměl ale tolik štěstí jako pilot Ferrari a zadní částí vozu skončil ve zdi. Poškodil si zadní přítlačné křídlo a o pár metrů později odstavil svůj vůz. Byly vyvěšeny červené vlajky.
Šestnáct minut před koncem byl trénink restartován. Na prvním místě se nacházel Bottas před Hamiltonem. Třetí místo patřilo Gaslymu. Čtvrtý byl Norris, pátý Ocon, šestý Verstappen, sedmý Sainz, osmý Alonso, devátý Vettel a desátý Leclerc.
Krátce po restartu zápasil se svým vozem Norris. Pilot McLarenu nejprve vycestoval ven z trati ve čtvrté zatáčce a poté musel krotit vůz na výjezdu ze sedmnácté zatáčky. O pár kol minut později vycestoval ven v sedmé zatáčce Hamilton. Na stejném místě byl později příliš široký také Vettel. Co dělat měl i Schumacher, který probrzdil v nájezdu do třinácté zatáčky. Dokázal se ale udržet na dráze.
Verstappen kroužil po dráze za Latifim. Do vysílačky si postěžoval, že vzhledem k maximální rychlosti svého Red Bullu je pro něj téměř nemožné Kanaďana předjet.
V závěrečných minutách jsme viděli mimo trať Péreze, který vycestoval ven ve druhé zatáčce. Ve větších potížích se ale ocitl Gasly. Francouz vycestoval ve druhé zatáčce mimo trať a při přeskoku přes obrubník přišel o přední přítlačné křídlo. I přesto se ale umístil na třetí příčce. Nejrychlejší byl opět Bottas, který porazil o 44 tisícin sekundy svého týmového kolegu Hamiltona.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:33,593 | 19 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,637 | + 0.044 | 22 |
3. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:33,845 | + 0.252 | 22 |
4. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:34,154 | + 0.561 | 17 |
5. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:34,402 | + 0.809 | 23 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:34,621 | + 1.028 | 20 |
7. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:34,678 | + 1.085 | 22 |
8. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:34,762 | + 1.169 | 21 |
9. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:34,837 | + 1.244 | 22 |
10. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:34,925 | + 1.332 | 24 |
11. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:34,938 | + 1.345 | 22 |
12. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,052 | + 1.459 | 23 |
13. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:35,094 | + 1.501 | 19 |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,178 | + 1.585 | 14 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:35,334 | + 1.741 | 21 |
16. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:35,411 | + 1.818 | 19 |
17. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:35,630 | + 2.037 | 12 |
18. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:35,954 | + 2.361 | 23 |
19. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:36,099 | + 2.506 | 19 |
20. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:36,230 | + 2.637 | 20 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes