Obavy Red Bullu se zatím nenaplnily
Okruh je užší, než vypadal v počítači.
Red Bull v pátek držel tempo konkurenčního Mercedesu mnohem lépe, než sám očekával. Mimo jiné se ukázalo, že výkon motoru není extrémně důležitý a Lewis Hamilton má tedy z téměř nového menší výhodu.
„Okruh je o něco užší, než naznačovala data,“ řekl Christian Horner v rozhovoru pro Sky Sports F1. „Zákruty jsou o něco užší a výkon motoru zas tak nevynikne. To je pro nás dobrou zprávou. Možná potřebujeme najít desetinu nebo dvě desetiny sekundy, ale na okruhu jako tento se to dá.“
Horner se také domnívá, že v rychlých místech Red Bullu prospěl fakt, že počínaje víkendem v Kataru začala FIA přísněji kontrolovat flexibilnost zadního křídla, jelikož Mercedes údajně dokázal starý způsob testování obejít.
„Ve druhém tréninku se nám nedařilo dostat pneumatiky na správnou teplotu, musíme se na to podívat,“ vysvětlil v pátek večer Verstappen důvod poněkud větší časové ztráty na Hamiltona než v prvním tréninku, ve kterém byly prakticky stejně rychlí. „Mezi prvním a druhým tréninkem jsme udělali změny, které jsme asi neměli dělat, ale před kvalifikací to ještě určitě dáme do pořádku. S tvrdými pneumatikami jsem neměl žádný problém, pouze měkké si kladou spoustu podmínek, než nám dovolí zahřát je.“
Sergio Pérez se postavil do řady jezdců, kterým se Městský okruh v Džiddě moc líbí, ale mají z něho i obavy.
„Je to jeden pěkný, rychlý a plynulý okruh. Moc se mi líbí, jezdit tady je zábava, ale kvalifikace bude složitá. Máme obavy, že snadno vjedeme do hustého provozu,“ řekl Mexičan. „Budu se snažit najít si svůj prostor, ale když všichni vyjedou na měkkých pneumatikách, tak to velmi rychle může být velmi špatné."
Po setmění není snadné správně zahřát nejměkčí směs. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, MotorsportWeek, úvodní foto: Red Bull