Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari s protestem neuspělo

Ferrari s protestem neuspělo

Sergio Pérez zůstává vítězem VC Monaka.

Závody v úzkých ulicích Monte Carla mohou být velká nuda, nebo i velké drama. To druhé bývá pravdou nejčastěji tehdy, když se nad malým knížectvím na pobřeží Středozemního moře přeženou dešťová mračna. Takový závod včera vyhrál Sergio Pérez, ale po oslavě ještě čekal na potvrzení, jelikož Ferrari se vůči výsledku zkusilo odvolat. Protestovalo, že Sergio Pérez i Max Verstappen při výjezdech z boxové uličky vyjeli kolem až na žlutou čáru.

Jako Ferrari jsme rozčarovaní, protože jednoznačně došlo k porušení pravidel. Oba vozy Red Bullu při výjezdu z boxové uličky vyjely na žlutou čáru,“ řekl v rozhovoru pro Sky Mattia Binotto. „V pravidlech se píše o přejetí žluté čáry, což jsme si vysvětlili v Turecku 2020 s tím, že do budoucna už bude jasno. Když se podíváte do instrukce pro jezdce, jasně se tam píše, že mají zůstat vpravo od čáry. Jet po čáře je tedy porušením instrukce ředitele závodu.

Věc se dále řešila řečí právníků. Ferrari použilo jako precedens trest udělený Júkimu Cunodovi v Rakousku v roce 2021 na základě stejné instrukce ředitele závodu. Red Bull namítl, že v instrukci k víkendu v Monaku takové upřesnění není a FIA mu dala zapravdu. Nováček v křesle ředitel závodu, Eduardo Freitas, pouze konstatoval, že instrukce k letošnímu závodu je přesnou kopií instrukce z roku 2021.

Pérez za vítězství vděčí kromě chaosu zděděnému novými řediteli velkých cen i faktu, že se v sobotu kvalifikoval před Verstappena a v neděli byl jeho tým při tvorbě strategie za pochodu jednoznačně lepší než Ferrari. Pérez například přezul na přechodné pneumatiky, než dostal slicky, stejně jako Charles Leclerc, jenže v mnohem vhodnější chvíli. Leclerca udolal undercutem a Sainze rychlostí.

Když jsem se ocitl na trati na přechodných, pomyslel jsem si, že jsme to zvorali,“ přiznal vítěz závodu. „Trať už značně osychala a věděl jsem, že za pár kol pojedu opět do boxů pro slicky. Trať byla tak akorát mezi, ale každým kolem sušší. Pomohlo nám, že Carlos musel jet pomalu, než zahřál slicky.

Tým Red Bull si vychutnává vítězství v nejprestižnějším závodě roku. Foto: Red Bull

Po havárii Michaela Schumachera a červené vlajce následoval restart za safetycarem, což bylo zapříčeno výpadkem proudu v době dešťové přeháňky. FIA si nebyla jistá, zda startovací systém bude po výpadku fungovat správně. Red Bull se podle Péreze dopustil i chyby, když ho po Schumacherově nehodě vypustil zpět na trať na středně tvrdých pneumatikách. Sainz si nechal mírně použité tvrdé, v závěru závodu byl rychlejší a snažil se Mexičana zpoza jeho převodovky vyprovokovat k chybě.

Splnil se mi sen. Každý jezdec sní, že tady zvítězí. S výjimkou domácího závodu není výjimečnější místo, než je tohle,“ řekl Pérez. „Udělali jsme si to i trochu těžší, než bylo nevyhnutelné. V závěru závodu se mi drolily pneumatiky, takže jsem se musel velmi soustředit, abych nikde neudělal chybu a nepustil Carlose přede mě.

Rozradostněný Christian Horner po závodě prohlásil, že Pérez je stejným kandidátem na zisk letošního mistrovského titulu jako Verstappen. Nizozemec je nyní v šampionátu jezdců devět bodů před Leclercem a patnáct bodů před týmovým kolegou.

Zdroj: MotorsportWeek, Sky, úvodní foto: Red Bull