Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Leclerc dostal desetimístnou penalizaci

Leclerc dostal desetimístnou penalizaci

Nespolehlivost PJ Ferrari si začíná vybírat daň.

Tým Ferrari potvrdil, že pohonná jednotka, která Charlese Leclerca zradila v Baku, byla poškozena do té míry, že ji nebude možné opravit. V době odstoupení byl monacký jezdec v boji o vítězství, vedení se vzdal jen aby využil šanci nechat si vyměnit pneumatiky za nové pod virtuálním safetycarem. Jak by boje s jezdci Red Bullu dopadly, to se už nikdy nedozvíme. Leclerc odstoupil před polovinou závodu a hned bylo zřejmé, že selhala pohonná jednotka.

Srdce pohonné jednotky, spalovací motor, byl tentýž, který byl v pohonné jednotce, která Leclerca nedokázala dostat do cíle Velké ceny Španělska. Opravit tehdy nešlo pouze turbo a MGU-H, takže jezdce Ferrari v Ázerbájdžánu poháněla kombinace nových a starých částí pohonné jednotky. Vypadá to tak, že v Ázerbájdžánu selhal některý ze starších dílů.

Trest přichází okamžitě. Už zítra klesne Leclerc o deset míst oproti pozici vybojované v kvalifikaci. Scuderia Ferrari totiž Leclercovi dala nový spalovací motor, MGU-H, MGU-K a řídící elektroniku. Při všem ještě zůstal v povolených mezích. Po druhém tréninku ale FIA ​​oznámila, že Leclerc použil další novou kontrolní elektroniku, letos již jeho třetí, přičemž pravidla dovolují použít dvě.

Jezdec dnes ráno v rozhovorech naznačoval, že je to takticky dobré rozhodnutí, jelikož na rovinkách okruhu Gillese Villeneuva se s vysokou maximální rychlostí dá předjíždět. K vítězství by nejspíš potřeboval i pomoc safetycaru, který ale v Montrealu vyjíždí poměrně často.

Leclerc je mezi prvními penalizovanými jezdci. Foto: Ferrari

Zcela z chvostu bude startovat Júki Cunoda, jelikož ten po poruchách PJ Hondy ze začátku sezony překročí povolený limit na straně spalovacího motoru, turbodmychadla, MGU-H i MGU-K.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari