Ve druhém tréninku na špici Sainz před domácími
VC Velké Británie - 2. trénink
Druhý volný trénink na Velkou cenu Velké Británie už se konal na suchu. Jeho vítězem se stal Sainz před Hamiltonem a Norrisem. Verstappen obsadil čtvrtou pozici, Leclerc pátou a Pérez sedmou.
Zatímco první tréninkové jízdy byly poznamenány deštivým počasím, druhý trénink již začínal na suchu. Asfalt měl před startem 31 stupňů. Teplota vzduchu činila 19 stupňů.
Hned po startu tréninku se na trať nahrnula většina vozů. Všichni jezdci už měli na svých monopostech suché gumy. V akci jsme mohli vidět nejměkčí, střední i tvrdou sadu.
Autorem prvního měřeného kola se stal Sainz. Jeho kolo na střední směsi mělo hodnotu 1:35,345. Španěl ale na prvním místě nepobyl dlouho. Vzápětí ho totiž překonala čtveřice Ocon, Cunoda, Bottas a Schumacher. Ani toto pořadí ale neplatilo dlouho a v dalších vteřinách se pochopitelně nadále míchalo. Na trati už jezdilo všech dvacet vozů.
Norris vycestoval z dráhy v první zatáčce. Verstappen si stěžoval, že jeho vůz má divný zvuk. Tým ale usoudil, že je vše v pořádku a řekl Nizozemcovi, ať pokračuje v jízdě. O pár minut později pilot Red Bullu vycestoval z trati ve třetí zatáčce.
Po deseti minutách už měli na kontě čas všichni piloti. První dvě příčky patřily jezdcům Ferrari. Vedl Sainz (1:29,962) před Leclercem (1:30,786) a Hamiltonem (1:30,892). Všichni zajeli svá maxima na střední směsi.
Netrvalo ale dlouho a v horních patrech výsledkové listiny se brzy objevil Verstappen. S časem 1:30,488 se posunul na druhou příčku. Vzápětí ho ale na třetí místo odsunul Leclerc, který se s kolem v hodnotě 1:29,639 dostal na špici.
Mercedes i na Silverstone trápil problém s poskakováním. Hamilton si stěžoval, že s ním bojuje ve vysokých rychlostech. Verstappen se posunul na druhou pozici před Sainze.
Největší zastoupení měla na dráze střední sada pneumatik. Na ní jezdili Leclerc, Verstappen, Sainz, Hamilton, Pérez, Stroll, Schumacher, Cunoda a Čou. Tvrdou sadu měli na svých vozech Norris, Ricciardo, Bottas, Russell, Vettel, Magnussen a Gasly. Alonso, Albon, Ocon a Latifi se v první fázi tréninku věnovali jízdám na měkkých pneumatikách.
Krátce před koncem první poloviny tréninku se většina vozů odebrala do garáže. Vedl Leclerc o 81 tisícin před Sainzem a o 423 tisícin před Verstappenem. Čtvrtý Pérez ztrácel na Leclerca 633 tisícin sekundy. Hamiltonovi patřilo páté místo, zatímco Russell byl až sedmnáctý.
Jako první se vrátili na trať Bottas s Russellem. Oba přezuli z tvrdé sady na měkkou. Na měkkou sadu přešli i Magnussen s Čouem a Schumacherem. V dalších momentech se vydávalo na dráhu stále více pilotů.
Norris se krátce po přezutí na měkkou sadu dostal na první příčku. Zajel čas 1:29,118 a překonal o 344 tisícin Leclerca. Piloti Ferrari už ale také byli na dráze na měkké směsi a brzy se dala očekávat reakce. Verstappen s Pérezem zatím zůstávali ve svých garážích.
A Ferrari se skutečně brzy dostalo do vedení. První místo převzal Sainz. Španěl si ale stěžoval, že ztrácí kvůli poskakování v rychlých zatáčkách. Gaslymu zase vadila nedostatečná přilnavost.
Dvacet minut před koncem se konečně vrátil do akce i Verstappen. Jeho týmový kolega Pérez byl pořád u mechaniků. Na trať vyjel také Hamilton.
Verstappen hlásil do vysílačky, že jeho vůz opět zní divně. Vzápětí se ale se svým prvním časem na měkkých pneumatikách dostal na třetí místo. Jeho kolo mělo hodnotu 1:29,149. Ještě lépe ale zajel Hamilton. Čas 1:29,105 ho dostal na druhou příčku.
Na trati už byl také Pérez. První kolo na měkkých pneumatikách ale zatím stačilo pouze na sedmé místo. Vettel si poškodil podlahu a byl tak zatlačen do garáže.
V závěrečných minutách už se jezdci soustředili zejména na závodní simulace. Už jsme tedy neviděli rychlá kola. Russell ve třetí zatáčce nedobrzdil a vycestoval ven.
Vítězem tréninku se stal Sainz před Hamiltonem a Norrisem. Je ovšem otázkou, zdali jsou výsledky britských pilotů skutečně reprezentativní. Není totiž jasné, jaký přesně byl jejich tréninkový program a s jakým množstvím paliva zajeli svá nejrychlejší kola. Verstappen skončil čtvrtý, Leclerc pátý a Pérez sedmý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:28,942 | 27 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:29,105 | + 0.163 | 20 |
3. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:29,118 | + 0.176 | 28 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:29,149 | + 0.207 | 17 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:29,404 | + 0.462 | 24 |
6. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:29,695 | + 0.753 | 18 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:29,753 | + 0.811 | 17 |
8. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:29,799 | + 0.857 | 28 |
9. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:29,902 | + 0.960 | 25 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:29,942 | + 1.000 | 17 |
11. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:30,000 | + 1.058 | 28 |
12. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:30,057 | + 1.115 | 19 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:30,238 | + 1.296 | 12 |
14. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:30,263 | + 1.321 | 14 |
15. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:30,271 | + 1.329 | 26 |
16. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:30,338 | + 1.396 | 28 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:30,480 | + 1.538 | 26 |
18. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:30,510 | + 1.568 | 27 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:30,609 | + 1.667 | 28 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:31,326 | + 2.384 | 26 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari