O´Ward získal pole position a prodloužil nevídanou sérii
Honda Indy 200 at Mid-Ohio – Kvalifikace
Mexičan Pato O´Ward vyhrál kvalifikaci na letošní závod IndyCar Series na Mid-Ohio Sports Car Course. To je letos devátým závodem v sezoně a O´Ward je přitom devátým jezdcem, který získal letos pole position. Nikdo nedokázal vyhrát víc než jednu kvalifikaci. Varováním ale pro něj musí být to, že jen McLaughlin dokázal proměnit start z pole position ve vítězství, povedlo se mu to hned v úvodním závodě v St. Petersburgu.
O´Wardovi cestu za pole position trochu ulehčila zaváhání soupeřů. Newgarden, který byl nejrychlejší v úvodním tréninku a v tom druhém byl třetí, skončil na prvním nepostupovém místě v druhé kvalifikační skupině. Power, druhý nejrychlejší pilot sobotního tréninku, byl až 11. v úvodní kvalifikační skupině. Z té nepostoupil také Grosjean a lídr šampionátu Ericsoon. Semifinále bylo pak konečnou pro obhájce titulu Paloua či vítěze předchozí kvalifikace na Road Americe Rossiho.
Paradoxně právě Power zajel ve své kvalifikační skupině nejlepší čas na tvrdé sadě pneumatik, pak ale všichni přezuli na měkkou sadu. Navíc Powera už v tu chvíli vyšetřovali traťoví komisaři, protože když zahříval gumy a kličkoval po dráze, vjel do cesty Castronevesovi, který navíc už od prvních vteřin byl na dráze na měkké sadě.
Traťoví komisaři Powera potrestali odebráním dvou nejlepších časů a také možnosti postoupit do dalších kvalifikačních bojů. Pro Australana, který je druhý v pořadí šampionátu, to znamená start z 21. příčky. Nic platné mu nebylo to, že za ním po kvalifikaci bývalý stájový kolega Castroneves přišel a omluvil se mu, že jej penalizace pro Powera mrzí, neboť neměl stejně rozjeté žádné konkurenceschopné kolo.
Byl to tak jeho stájový kolega McLaughlin, komu nakonec v 1. kvalifikační skupině patřil nejlepší čas. Společně s ním ty postupové zajeli VeeKay, Pagenaud, Rossi, Ilott a Malukas. Hlavně ti poslední dva jsou překvapením, protože za sebou nechali lídra šampionátu, zmíněného Castronevese, Grosjeana či Malukasova mnohonásobně zkušenějšího stájového kolegu Satóa.
Newgarden a Rosenqvist byli nejrychlejšími na tvrdé sadě pneumatik. Zatímco Švéd to dokázal zopakovat i na měkké sadě a kvalifikační skupinu vyhrál, Newgarden měl v kvalifikaci smůlu. Nedokázal si najít kousek volné dráhy, aby jeho pokusy neovlivňovali další piloti.
Za Rosenqvistem tak skončil stájový kolega O´Ward. Postup neunikl ani Hertovi, Dixonovi, Palouovi a Kirkwoodovi. Naopak na druhé straně se ocitli vedle Newgardena třeba všichni tři piloti týmu Rahal Letterman Lanigan Racing. Pro spolumajitele týmu Bobbyho Rahala a jeho syna Grahama jde přitom o domácí závod.
V úvodu prostřední části vyrazila trojice McLaughlin, Pagenaud a Ilott na trať na použité měkké sadě. Byl to ale Malukas na nové tvrdé, kdo si připsal nejrychlejší čas. Pak se o čelo přetahovali Pagenaud, Rossi a Herta, následně vládly oba mclareny, aby je v závěru překonal McLaughlin.
Společně s ním postoupili Rosenqvist, O´Ward, Dixon, Herta a Pagenaud. Až sedmé místo na startu zůstane pro Paloua. Následují jej tři nováčci, kteří se všichni předvedli ve velmi dobrém světle – Malukas, Kirkwwod a Ilott. Šestou řadu společně utvoří VeeKay a Rossi, kteří asi doufali, že se v kvalifikaci dostanou dále.
O´Ward v úvodu finálového rozstřelu zajel na použitých červených gumách nejlepší čas. Pak si vzal druhou sjetou sadu a ještě jej vylepšil. Na to nenašel recept ani McLaughlin, který zaostal o 13 setin vteřiny a obsadí první řadu.
Colton Herta na vítěze ztratil 32 setin a do druhé řady se postaví s Rosenqvistem, který přitom v průběhu kvalifikace vypadal silnější, než jeho stájový kolega O´Ward. Třetí řada bude patřit Dixonovi a Pagenaudovi.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:06,7054 | |
2. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 01:06,8382 | + 0.133 |
3. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | 01:07,0262 | + 0.321 |
4. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:07,2163 | + 0.511 |
5. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,4047 | + 0.700 |
6. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | 01:07,4199 | + 0.715 |
7. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:06,7965 | Top 12 |
8. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | 01:06,8201 | Top 12 |
9. | Kyle Kirkwood | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:06,9506 | Top 12 |
10. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:06,9534 | Top 12 |
11. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:06,9843 | Top 12 |
12. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 01:07,0155 | Top 12 |
13. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,1475 | 1. skupina |
14. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:07,3338 | 2. skupina |
15. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | 01:07,1798 | 1. skupina |
16. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,4207 | 2. skupina |
17. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | 01:07,2573 | 1. skupina |
18. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,5909 | 2. skupina |
19. | Takuma Sató | Dale Coyne Racing | Honda | 01:07,4645 | 1. skupina |
20. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:07,6475 | 2. skupina |
21. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:07,5559 | 1. skupina |
22. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:07,6745 | 2. skupina |
23. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,2444 | 1. skupina |
24. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,9362 | 2. skupina |
25. | Simona de Silvestrová | Paretta Autosport | Chevrolet | 01:08,4995 | 1. skupina |
26. | Tatiana Calderonová | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,4370 | 2. skupina |
27. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,5318 | 2. skupina |
Zdroj: původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment