Hadjar s prvním vítězstvím a bez bodů
F2 v Zandvoortu – sprint
Sprintový závod F2 trval v Zandvoortu jenom krátce. Kvůli incidentu Boschunga, Mainiho a Crawforda a následnému příchodu silnějšího deště se totiž odjelo v závodním režimu pouze půl kola. Nakonec byl závod předčasně ukončen. Vyhrál Hadjar před Martinsem a Bearmanem, jelikož ale nebyla bez zpomalovacího vozu odjeta povinná dvě kola, neudělovaly se žádné body.
Krátce po skončení třetího volného tréninku F1 se v Zandvoortu vydaly do akce monoposty F2. Junioři měli na programu sprintový závod a bylo jasné, že ani pro ně nepůjde o snadnou výzvu. V Nizozemsku totiž nadále pršelo a trať byla mokrá.
Lídr šampionátu Pourchaire sice nezažil povedenou kvalifikaci, díky otočení nejlepší desítky si ale pro sprint zajistil start z pole position. Za ním měli stát Hadjar, Martins, Correa, Bearman, Doohan, Maloney, Vesti, Hauger, vítěz kvalifikace Crawford, Maini, Novalak, Boschung, Daruvala, Leclerc, Iwasa, Verschoor, Cordeel, Fittipaldi, Staněk, Nissany a Mason.
Verschoor měl původně startovat jako čtrnáctý. Na 17. příčku byl ale odsunut poté, co dostal penalizaci tří míst za to, že v kvalifikaci zdržel Maloneyho.
Pourchaire měl sice startovat jako první, nakonec se tak ale nestalo. Francouz totiž havaroval cestou na rošt. Jeho monopost se tedy nacházel v boxové uličce, kde mechanici usilovně pracovali na opravách. První startovní pozice zela prázdnotou.
Kvůli nepříznivým podmínkám byl start závodu odložen o osm minut. Do zaváděcího kola se měli piloti vydat až ve 13:23 hodin. Nebylo jasné, zdali se úvodní kola uskuteční za zpomalovacím vozem.
Piloti nakonec dostali k dispozici dvě zaváděcí kola, aby si mohli osahat trať. Poté následoval letmý start. Jeho se nakonec účastnil i Pourchaire, jehož vůz se podařilo opravit. Patřilo mu ale poslední 22. místo.
Martins hned po startu útočil na Hadjara, ten ale zatím zůstal první. Vstup do závodu se podařil Bearmanovi, který překonal Correu a posunul se na třetí místo. První kolo se ovšem dokončovalo pod žlutými vlajkami. Došlo totiž k hromadnému incidentu mezi Mainim, Crawfordem a Boschungem v rychlé pasáži složené ze zatáček 5 a 6. Pro všechny jezdce tímto závod skončil. Mainiho vůz dokonce přistál na Boschungově. Švýcar tak mohl děkovat ochranné svatozáři.
Na bodovaných pozicích se nacházeli Hadjar, Martins, Bearman, Correa, Maloney, Doohan, Vesti a Novalak. Za nimi platilo pořadí Hauger, Daruvala, Leclerc, Verschoor, Iwasa, Staněk, Fittipaldi, Cordeel, Nissany, Mason a Pourchaire.
Bylo jasné, že odklízení nabouraných monopostů bude vyžadovat více času. Došlo proto k vyvěšení červených vlajek a závod byl zastaven.
Zdálo se pravděpodobné, že sprint bude muset být kvůli přerušení z původních 28 kol zkrácen. Doprovodné kategorie se totiž přizpůsobují F1, která měla už v 15:00 hodin na programu kvalifikaci. Do hry navíc mohla vstoupit i loterie s pneumatikami. Během přerušení totiž přestalo pršet.
Ve 13:50 hodin ředitelství závodu oznámilo, že ve 14:00 dojde k restartu. Mezitím se do Nizozemska vrátil déšť a podle odhadů měl vydržet minimálně 15 minut. Najednou tak nevypadalo pravděpodobně, že by to někdo zkusil na suchých gumách.
Jelikož do kvalifikace F1 zbývala už jen hodina, musel být sprint podle očekávání zkrácen. Jezdci dostali po restartu k dispozici 22 minut plus jedno kolo. V tomto čase tak nebylo možné absolvovat celou původní délku závodu.
Ani v tomto případě ale závodníci nepobyli na dráze dlouho. Po dvou kolech za zpomalovacím vozem byly vyvěšeny červené vlajky. Déšť totiž zesílil.
Vzápětí přišlo oznámení, že závod už nebude pokračovat. Hajdar si tak připsal své první vítězství před Martinsem a Bearmanem. Jelikož se ale neodjela více než dvě kola v závodním režimu, neudělovaly se žádné body. To byla dobrá zpráva pro lídra šampionátu Pourchaireho, který skončil na posledním 19. místě. Staněk obsadil 14. příčku.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Isack Hadjar | Hitech | Mecachrome | 4:59,002 | 2 | 0 |
2. | Victor Martins | ART Grand Prix | Mecachrome | 5:01,015 | 2 | 0 |
3. | Oliver Bearman | Prema | Mecachrome | 5:04,122 | 2 | 0 |
4. | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort | Mecachrome | 5:05,535 | 2 | 0 |
5. | Zane Maloney | Carlin | Mecachrome | 5:07.652 | 2 | 0 |
6. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | 5:10,545 | 2 | 0 |
7. | Frederik Vesti | Prema | Mecachrome | 5:13,160 | 2 | 0 |
8. | Clément Novalak | Trident | Mecachrome | 5:15,652 | 2 | 0 |
9. | Dennis Hauger | MP Motorsport | Mecachrome | 5:17.596 | 2 | 0 |
10. | Jehan Daruvala | MP Motorsport | Mecachrome | 5:19.438 | 2 | 0 |
11. | Arthur Leclerc | DAMS | Mecachrome | 5:21.496 | 2 | 0 |
12. | Richard Verschoor | Van Amersfoort | Mecachrome |
5:23.029
|
2 | 0 |
13. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | 5:26.265 | 2 | 0 |
14. | Roman Staněk | Trident | Mecachrome | 5:28.948 | 2 | 0 |
15. | Enzo Fittipaldi | Carlin | Mecachrome | 5:32.294 | 2 | 0 |
16. | Amaury Cordeel | Virtuosi | Mecachrome | 5:34.609 | 2 | 0 |
17. | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | 5:38.109 | 2 | 0 |
18. | Josh Mason | PHM Racing by Charouz | Mecachrome |
5:45.666
|
2 | 0 |
19. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 5:52.757 | 2 | 0 |
DNF | Jak Crawford | Hitech | Mecachrome | - | 0 | 0 |
DNF | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | - | 0 | 0 |
DNF | Kush Maini | Campos | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Pourchaire 168, 2. Vesti 156, 3. Iwasa 134, 4. Doohan 130, 5. Martins 120, 6. Bearman 102, 7. Fittipaldi 98, 8. Verschoor 84, 9. Hauger 82, 10. Maloney 78, 11. Maini 56, 12. Daruvala 53, 13. Crawford 39, 14. Hadjar 39, 15. Leclerc 39, 16. Boschung 35, 17. Staněk 13, 18. Correa 12, 19. Novalak 2.
Průběžné pořadí týmů: 1. ART Grand Prix 288, 2. Prema 258, 3. Carlin 176, 4. DAMS 173, 5. MP Motorsport 135. 6. Virtuosi 130, 7. Van Amersfoort 96, 8. Campos 91, 9. Hitech 78, 10. Trident 15.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2