Verstappen těsně poráží Sainze
VC Itálie – 1. trénink
Velká cena Itálie začala podobně jako většina letošních závodních víkendů. Nejrychlejší čas úvodního tréninku zajel suverén aktuálního ročníku Verstappen. Důvod k optimismu ale mají také fanoušci Ferrari. Sainz totiž za Nizozemcem zaostal jen o 46 tisícin sekundy a obsadil druhé místo. Nejlepší trojici uzavřel Pérez.
Úvodní italský volný trénink byl ve srovnání s jinými letošními prvními tréninky poněkud odlišný. Týmy se totiž podobně jako na Hungaroringu musí v Monze vypořádat s alternativní alokací pneumatik. Ta jezdcům nejenom stanovuje, jaké pneumatiky mají použít v kvalifikaci (v první části tvrdou, ve druhé střední a ve třetí měkkou), ale rovněž jim dává k dispozici méně sad než obvykle. Místo tradičních 13 jich jezdec dostává pouze 11. První trénink se tak nesl ve znamení šetření gum. Zatímco někteří nenazuli měkkou směs vůbec, jiní jen omezeně. Nejlepší pětice zajela svá nejlepší kola na tvrdé sadě.
V úvodní šedesátiminutovce jsme mohli vidět i jednoho nezávodního pilota. Aston Martin si odbyl první ze dvou povinných nasazení nováčka (jezdec, který neodjel více než dvě velké ceny) a dal šanci svému rezervnímu jezdci Drugovichovi, který nahradil Strolla. Loňský šampion F2 zajel osmnáctý čas a porazil Magnussena s Čouem.
Čou byl jedním z pilotů, kteří se během úvodního tréninku hodně trápili. Stejné to bylo i u jeho kolegy Bottase. Oba vozy Alfy Romeo totiž měly v úvodu potíže se softwarem spojky, kvůli čemuž padaly při výjezdu z boxů do anti-stallového režimu. Jezdci si navíc později stěžovali zejména na vyvážení zadní části vozu a označovali svá auta jako neřiditelná. To se po následných úpravách zlepšilo.
Jezdci Alfy Romeo zažili složitý vstup do víkendu. Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo nastupuje v Monze se speciálním černo-zeleno-červeno-bílým zbarvením. Značka jeho prostřednictvím propaguje svůj nový model 33 Stradale. S odlišnými barvami jede před domácími fanoušky i Ferrari. Na jeho vozech můžeme vidět kromě červené i žlutou. Tým takto připomíná své letošní celkové vítězství v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:22,657 | 31 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:22,703 | + 0.046 | 28 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:22,834 | + 0.177 | 30 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:22,966 | + 0.309 | 22 |
5. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:23,189 | + 0.532 | 28 |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:23,214 | + 0.557 | 24 |
7. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:23,241 | + 0.584 | 22 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:23,269 | + 0.612 | 26 |
9. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:23,271 | + 0.614 | 23 |
10. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:23,444 | + 0.787 | 18 |
11. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:23,446 | + 0.789 | 24 |
12. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:23,661 | + 1.004 | 21 |
13. | Liam Lawson | AlphaTauri | Red Bull | 1:23,833 | + 1.176 | 29 |
14. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:23,931 | + 1.274 | 26 |
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:23,952 | + 1.295 | 17 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:24,067 | + 1.410 | 23 |
17. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:24,090 | + 1.433 | 26 |
18. | Felipe Drugovich | Aston Martin | Mercedes | 1:24,140 | + 1.483 | 24 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:24,217 | + 1.560 | 24 |
20. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:24,232 | + 1.575 | 17 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull