Mercedes představil F1 W15
Navzdory druhému místu překopal vůz od základů.
Dnes svůj nový vůz představil tým Mercedes, který loni skončil druhý v Poháru konstruktérů, ale daleko za dominantním Red Bullem. Tým německé automobilky v posledních letech používal stříbrné nebo černé lakování, letos se je rozhodl zkombinovat, ovšem s výraznou převahou obnaženého černého karbonu.
F1 W15. Foto: Mercedes
Pro Lewise Carla Davidsona Hamiltona to bude poslední sezona s Mercedesem, jelikož oznámil přestup do Ferrari. George William Russell tak může dostat fantastickou příležitost stát se lídrem továrního týmu, nicméně letos bude muset jezdit alespoň tak dobře jako Hamilton, jinak by k němu šéf týmu mohl vzít třeba Fernanda Alonsa nebo Sebastiana Vettela. Své smlouvy s týmem v zimě prodloužili také šéf Toto Wolff a James Allison, jenž se loni vrátil na místo technického ředitele, zatímco Mike Elliott tým již opustil.
Vůz je zásadně odlišný od loňského a předloňského, které byly nejhoršími vozy Mercedesu za dlouhou dobu. Cílem designérů bylo dát jezdcům předvídatelnější záď vozu a vyšší rychlost na rovinkách, která byla loni často opravdu tragická.
„Na začátku zatáčky, kdy je brzdový pedál na podlaze, ale kola už jsou natáčena, musí zadní část zůstat dokonale klidná. A jak se monopost blíží k vrcholu zatáčky, má rychle narůstat pocit hbitosti, touhy zatočit. Takový vůz jsme chtěli postavit,“ řekl Allison.
Jednou z patrných změn je přechod na push-rod v systému zadního zavěšení kol, který je navržen kolem nové skříně převodovky. Změny v aerodynamice z velké části směřovaly k lepší aerodynamické efektivnosti s otevřeným DRS, což byla loni příliš silná zbraň v rukou Red Bullu. Na fotografiích z filmovacího dne v Silverstonu si zahraniční analytici všimli, že při designování předního křídla zašli designéři z Brackley až na hranu pravidel a očekávají i zpochybnění legálnosti některých jeho elementů ze strany konkurenčních týmů.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes