Verstappen je navzdory všemu překvapen
Leclerc věří, že mohl mít pole position.
Max Verstappen je, na rozdíl od fanoušků, docela překvapený, že se mu v Bahrajnu podařilo získat pole position. Do sezony vstupuje jako jasný favorit, přestože v trénincích před prvním závodem nijak nevynikal. Avšak tréninky jsou pouze tréninky, pořadí v nich není zdaleka tak důležité, jako kvalita přípravy na kvalifikaci a závod, což Nizozemec potvrdil.
"Když se podíváte na začátek víkendu, tak to nejprve nevypadalo moc dobře," řekl úřadující šampion. „V testech jsme vypadali dobře, ale od začátku víkendu je hodně větrno, proto bylo těžké najít vozu dobrý balanc. Neudělali jsme (před kvalifikací) jeden velký zázrak, postupně jsme vůz vylepšovali od prvního tréninku a tohle je výsledek. Při posledním pokusu jsem našel více přilnavosti, předposlední nebyl tak skvělý, pneumatiky nefungovaly.“
Verstappen byl o více než dvě desetiny vteřiny rychlejší než Charles Leclerc na Ferrari. Jeho týmový kolega se však umístil až na pátém místě.
„Z pohledu týmu to byl dobrý den. Z mého pohledu, pokazil jsem si to v první zatáčce,“ řekl Pérez. „Ztratil jsem tam více než desetinu sekundy, což by mě poslalo na druhé, možná až třetí místo. Rozdíly byly malé. Kromě toho jsem ve Q2 zbytečně přišel o jednu sadu pneumatik.“
Verstappen je v nejlepší pozici vyhrát první velkou cenu sezony 2024. Foto: Red Bull
Také Charles Leclerc si postěžoval, že jej jeho tým nenechal ideálně využít pneumatiky. Na konci Q2 zajel čas, který je dokonce lepší než ten, který Verstappenovi ve Q3 stačil na pole position. První pokus ve Q3 však musel Leclerc absolvovat na již použitých pneumatikách, což jej podle jeho slov vyhodilo z rytmu. A prý proto jeho poslední pokus už nebyl tak dobrý. George Russell byl velmi rád i za třetí místo a řekl, že v závodě si troufá bojovat s každým, samozřejmě kromě Verstappena.
Ovšem jezdci Red Bullu získali v trénincích a v kvalifikaci ještě jednu výhodu, a to pneumatikovou. Na začátku posledního tréninku nejeli na měkkých pneumatikách, jako konkurenti z Mercedesu, Ferrari a McLarenu. Díky tomu mají oba v garáži jednu sadu ještě nepoužitých pneumatik z měkké směsi. Také mají pouze jednu sadu nepoužitých tvrdých pneumatik a konkurenti mají dvě, jenže tvrdá pneumatika by měla být po pár odjetých kolech stále dobře použitelná. Jezdci Ferrari už dokonce nemají ani jednu nepoužitou pneumatiku ze středně tvrdé směsi, ale tady musíme předpokládat, že si nechali pár velmi málo použitých, například sady z Q1.
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Red Bull