Hektický pondělní trénink vyhrál Newgarden
108th Indianapolis 500 – 5. trénink
Trval sice jen dvě hodiny, přesto během něj piloti zajeli ze všech tréninků zatím nejvíce kol – dohromady 2655. Pondělní trénink po kvalifikaci je v IndyCar poměrně novinkou. Série jej přidala teprve před lety, když začala měnit nastavení turba na kvalifikaci. Od té doby dává pilotům den po kvalifikaci příležitost vůz během tréninku přenastavit na závod.
I přes nižší rychlosti než v uplynulých třech dnech se diváci v ochozech nenudili. Trénink byl i o jízdě těsně za sebou a hledání optimálního nastavení chování auta v balíku jezdců.
Nejlepší čas si připsal Josef Newgarden, který se v neděli kvalifikoval do první řady. Druhý nejrychlejší byl Colton Herta před dalším jezdcem, který zazářil ve víkendové kvalifikaci – Willem Powerem.
Vítěz pole position Scott McLaughlin byl v tréninku až 21., pořadí ale samozřejmě výrazně ovlivňuje to, jak jezdec dokázal využít aerodynamický pytel za jiným vozem.
O jediné drama se postaral Tom Blomqvist. Součástí tréninku byl pro něj, stejně jako pro většinu jezdců, i nácvik pit stopů. Blomqvist ale při výjezdu z boxového stání dostal hodiny a částečně se na pit lane roztočil. Naštěstí do ničeho nenarazil.
Piloti dostanou už jen jednu dvouhodinovou možnost doladit vozy na závod, a to tradičně v pátek v rámci Carb day.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 00:39,7811 | 89 | |
2. | Colton Herta | Andretti Global | Honda | 00:39,7839 | + 0.003 | 96 |
3. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 00:39,7988 | + 0.018 | 89 |
4. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:39,8677 | + 0.087 | 69 |
5. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren | Chevrolet | 00:39,8693 | + 0.088 | 70 |
6. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:39,8727 | + 0.092 | 100 |
7. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,9085 | + 0.128 | 66 |
8. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:39,9100 | + 0.129 | 91 |
9. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | Chevrolet | 00:39,9208 | + 0.140 | 92 |
10. | Marco Andretti | Andretti Herta | Honda | 00:39,9636 | + 0.183 | 92 |
11. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,9681 | + 0.187 | 86 |
12. | Ryan Hunter-Reay | Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:39,9911 | + 0.210 | 75 |
13. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | 00:39,9994 | + 0.218 | 75 |
14. | Conor Daly | Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,0139 | + 0.233 | 55 |
15. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,0316 | + 0.251 | 95 |
16. | Tom Blomqvist | Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,0713 | + 0.290 | 106 |
17. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,0771 | + 0.296 | 61 |
18. | Callum Ilott | Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,1036 | + 0.323 | 85 |
19. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,1194 | + 0.338 | 79 |
20. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,1500 | + 0.369 | 75 |
21. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 00:40,1731 | + 0.392 | 77 |
22. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,2067 | + 0.426 | 99 |
23. | Linus Lundqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,2069 | + 0.426 | 83 |
24. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | Honda | 00:40,2111 | + 0.430 | 95 |
25. | Marcus Ericsson | Andretti Global | Honda | 00:40,2399 | + 0.459 | 77 |
26. | Pietro Fittipaldi | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,2732 | + 0.492 | 88 |
27. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,2978 | + 0.517 | 57 |
28. | Kyle Larson | Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,3023 | + 0.521 | 70 |
29. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,3541 | + 0.573 | 81 |
30. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,3704 | + 0.589 | 89 |
31. | Sting Ray Robb | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,3848 | + 0.604 | 64 |
32. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,4150 | + 0.634 | 71 |
33. | Katherine Leggeová | Dale Coyne Racing | Honda | 00:40,5222 | + 0.741 | 58 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment