Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Silný déšť, červené vlajky a spoustu výletů mimo trať

Silný déšť, červené vlajky a spoustu výletů mimo trať

VC Kanady - 1. trénink

Velká cena Kanady se na okruhu Gillese Villeneuva jezdí od roku 1978. Nikde jinde nežije celé město závodem tak, jako zde. Před začátkem prvního volného tréninku se počasí příliš nepředvedlo, protože donutilo diváky na okruhu obléknout pláštěnky. Déšť dokonce doprovodilo i krupobití. Pořadatelé se snažili trať vysušit všemi možnými prostředky, ale meteorologický radar, přestože na začátku tréninku déšť ustál, nevěstil nic dobrého.

Trénink začal podle plánu, ale boxová ulička zůstala zavřena. To znamená, že časomíra se rozběhla, ale žádnému z jezdců zatím nebylo dovoleno vyjet na trať. Pro první trénink byla plánována jezdecká změna. Ocona nahradil Jack Doohan, který může být horkým kandidátem na sedačku v příštím roce, protože tým Alpine tento týden oznámil, že Ocon na konci roku končí.

Některé týmy přivezly do Kanady pro své vozy drobná vylepšení. Red Bull má nové zadní křídlo, Aston Martin spodní zadní křídlo a Mercedes přední zavěšení.


Po čtvrt hodině klidu na dráhu vyjela různá nákladní i osobní pořadatelská auta, aby svými koly odvedla vodu ze závodní stopy. Následně bylo oznámeno, že za sedm minut by se mohla boxová ulička otevřít. Tento údaj se však zkrátil na dvě minuty, čímž ředitelství závodu patrně chtělo stihnout relativně krátké okno, než by mělo začít znovu pršet.

První na trať vyjel Hamilton obutý do zelených pneumatik určených do přechodných podmínek. Následoval ho Bottas na pneumatikách modré barvy do silného mokra. Také Norris byl opatrný a obul mokré pneumatiky. Levé zadní kolo dalo zabrat mechanikům u týmu Sauber, naštěstí v tréninku se nejedná o takový problém oproti tomu, kdyby se podobná situace vyskytla během závodu.

 

Měřený čas si vyjeli pouze tři jezdci, než byl trénink zastaven červenými vlajkami. Příčinou byl incident Čoua, který akceleroval příliš agresivně a dostal se do aquaplaningu. Pak už byl jen pasažérem a kontakt se zdí byl nevyhnutelný.

Jak trať postupně osychala, zrychlovaly se zajížděné časy. Nejlepší byli průběžně oba vozy Mercedesu a Leclerc. Dvě minuty před koncem tréninku, kdy se na čele držely oba vozy Ferrari, první odvážlivci obuli červené pneumatiky do sucha. Dráha byla ještě dost mokrá na to, aby jezdce donutila projíždět šikany středem. Do trávy se podívali Bottas, Verstappen, Ricciardo, Doohan a Stroll.

 

Na samý závěr se ale už některým povedlo ustát problematické pasáže a zajeli na červených gumách solidní časy. Nejlépe se to povedlo Norrisovi, který se stal nejrychlejším mužem prvního tréninku. Za ním se seřadili Sainz, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Piastri, Gasly, Bottas, Pérez a Russell.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lando Norris McLaren Mercedes 1:24,435   8
2. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:24,763 + 0.328 11
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:25,306 + 0.871 11
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:25,970 + 1.535 11
5. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:26,502 + 2.067 10
6. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:26,754 + 2.319 7
7. Pierre Gasly Alpine Renault 1:27,584 + 3.149 8
8. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:27,670 + 3.235 11
9. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:28,058 + 3.623 10
10. George Russell Mercedes Mercedes 1:28,541 + 4.106 9
11. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:28,582 + 4.147 9
12. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:28,723 + 4.288 9
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29,052 + 4.617 8
14. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:32,826 + 8.391 5
15. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:33,411 + 8.976 4
16. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:36,586 + 12.151 5
17. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:40,530 + 16.095 4
18. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari -   4
19. Jack Doohan Alpine Renault -   3
20. Alexander Albon Williams Mercedes -   4

Zdroj: původní reportáž redakce, foto: Red Bull