Počasí se nezlepšilo, Astony na čele
VC Kanady - 2. trénink
I na začátku druhého tréninku na VC Kanady v Montrealu slabě pršelo. Jezdci přesto zvolili k prvním jízdám bezdrážkové pneumatiky. Zmatek zavládl u Ferrari, kdy mechanici nasadili Leclercovi pneumatiky do přechodných podmínek, přestože trať ještě nebyla oficiálně prohlášena za mokrou, a tak tyto gumy nelze použít. Leclerc byl z tohoto důvodu vyšetřován sportovními komisaři.
Měřený čas zajel Hamilton a Gasly, později se k nim přidali Ocon, Piastri, oba jezdci Red Bullu a Alonso, který se usadil na čelo průběžného pořadí. V osmé zatáčce si zkrátil šikanu Magnussen a hned na to Sargeant vyjel za okraj dráhy, když si stěžoval týmu, že na dráze je hodně vody a vůz ztrácí grip. Jezdce Williamsu pak okopírovalo několik dalších vozů.
Alonso si stěžoval na Leclerca. Podle něj byl jezdec Farrari nejpomalejší v poslední zatáčce a nesledoval provoz za sebou ve zpětných zrcátkách. Trochu komickou situaci předvedl Hamilton, který málem naboural pomaleji jedoucího Sainze, jenž se vyhýbal svišti přebíhajícímu dráhu. Do velkých problémů a sérii smyků se dostal Albon a jen tak tak, že se nepotkal se zdí šampiónů.
Do čela šel Leclerc na žlutých pneumatikách, na rozdíl od dalších dvanácti jezdců za ním, kteří zajeli svůj čas na červených. V boxech byl Verstappenův vůz ohraničen žlutými pásky a jezdec musel z vozu sounož vyskočit, aby se nedotkl současně vozu i země. To evidentně značilo, že Red Bull má problém se systémem ERS.
Ricciardo si svému týmu do rádia stěžoval na hustý provoz na trati, který mu znemožňoval zajet rychlé měřené kolo. Mechanici Red Bullu už oblečeni v elektrikářských gumových rukavicích chodili okolo monopostu a zkoumali příčinu problémů. Norris se dostal do hledáčku sportovních komisařů, protože se po chybném projetí šikanou vrátil na dráhu nedovoleným způsobem.
Těsně po polovině času vyhrazeného na druhý trénink zavládl relativní klid a všechny vozy se vrátily do boxů. Na čele zůstával Alonso, za ním se pak seřadili Russell, Stroll, Leclerc, Ricciardo, Magnussen, Hamilton, Tsunoda, Albon a Pérez. Týmy stále vyčkávaly, jak se vyvine počasí a situace na trati, protože aktuální podmínky nebyly ideální ani pro suché, ani pro přechodné pneumatiky.
Déšť pomalu sílil a jezdci tak měli dobrou příležitost k dalšímu otestování pneumatik do přechodných podmínek. Už druhý prohřešek proti pravidlům ukázal Norris a opět se nedovoleným způsobem vrátil po vyjetí zpět na dráhu. Parádní hodiny ukázal ve vlásence Leclerc, když je efektním způsobem dokázal přetavit v donuty a sklidil za to potlesk od diváků na tribuně.
Albon si stěžoval na pomalu jedoucí vůz Ferrari a nebylo to poprvé. Vozy italské stáje před šikanou pravidelně zpomalovaly a způsobovaly problémy vozům jedoucím za nimi. V garáži Red Bullu se stále pracovalo na voze, tým současně potvrdil, že se jedná o problém s ERS.
Ke konci trať sice lehce osychala, ale na nasazení bezdrážkových pneumatik to ještě nebylo, takže žebříček zajetých časů logicky zůstal nezměněný. Čelo opanovaly vozy týmu Aston Martin, Alonso první, Stroll třetí. Mezi ně se vklínil Russell a první desítku pak doplnili Leclerc, Ricciardo, Magnussen, Hamilton, Tsunoda, Albon a Pérez.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:15,810 | 25 | |
2. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:16,273 | + 0.463 | 24 |
3. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:16,464 | + 0.654 | 27 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:16,556 | + 0.746 | 24 |
5. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:16,731 | + 0.921 | 23 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:16,773 | + 0.963 | 15 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,908 | + 1.098 | 27 |
8. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:16,951 | + 1.141 | 22 |
9. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:16,977 | + 1.167 | 22 |
10. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:17,041 | + 1.231 | 19 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:17,417 | + 1.607 | 31 |
12. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:17,496 | + 1.686 | 22 |
13. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:17,722 | + 1.912 | 27 |
14. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:17,817 | + 2.007 | 21 |
15. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:17,903 | + 2.093 | 20 |
16. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:19,008 | + 3.198 | 20 |
17. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:19,087 | + 3.277 | 17 |
18. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:19,311 | + 3.501 | 4 |
19. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:20,789 | + 4.979 | 26 |
20. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:20,843 | + 5.033 | 21 |
Zdroj: původní reportáž redakce, foto: Ferrari, Red Bull, Aston Martin