Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Počasí se nezlepšilo, Astony na čele

Počasí se nezlepšilo, Astony na čele

VC Kanady - 2. trénink

I na začátku druhého tréninku na VC Kanady v Montrealu slabě pršelo. Jezdci přesto zvolili k prvním jízdám bezdrážkové pneumatiky. Zmatek zavládl u Ferrari, kdy mechanici nasadili Leclercovi pneumatiky do přechodných podmínek, přestože trať ještě nebyla oficiálně prohlášena za mokrou, a tak tyto gumy nelze použít. Leclerc byl z tohoto důvodu vyšetřován sportovními komisaři.

Měřený čas zajel Hamilton a Gasly, později se k nim přidali Ocon, Piastri, oba jezdci Red Bullu a Alonso, který se usadil na čelo průběžného pořadí. V osmé zatáčce si zkrátil šikanu Magnussen a hned na to Sargeant vyjel za okraj dráhy, když si stěžoval týmu, že na dráze je hodně vody a vůz ztrácí grip. Jezdce Williamsu pak okopírovalo několik dalších vozů.

Alonso si stěžoval na Leclerca. Podle něj byl jezdec Farrari nejpomalejší v poslední zatáčce a nesledoval provoz za sebou ve zpětných zrcátkách. Trochu komickou situaci předvedl Hamilton, který málem naboural pomaleji jedoucího Sainze, jenž se vyhýbal svišti přebíhajícímu dráhu. Do velkých problémů a sérii smyků se dostal Albon a jen tak tak, že se nepotkal se zdí šampiónů.


Do čela šel Leclerc na žlutých pneumatikách, na rozdíl od dalších dvanácti jezdců za ním, kteří zajeli svůj čas na červených. V boxech byl Verstappenův vůz ohraničen žlutými pásky a jezdec musel z vozu sounož vyskočit, aby se nedotkl současně vozu i země. To evidentně značilo, že Red Bull má problém se systémem ERS.

Ricciardo si svému týmu do rádia stěžoval na hustý provoz na trati, který mu znemožňoval zajet rychlé měřené kolo. Mechanici Red Bullu už oblečeni v elektrikářských gumových rukavicích chodili okolo monopostu a zkoumali příčinu problémů. Norris se dostal do hledáčku sportovních komisařů, protože se po chybném projetí šikanou vrátil na dráhu nedovoleným způsobem.

Těsně po polovině času vyhrazeného na druhý trénink zavládl relativní klid a všechny vozy se vrátily do boxů. Na čele zůstával Alonso, za ním se pak seřadili Russell, Stroll, Leclerc, Ricciardo, Magnussen, Hamilton, Tsunoda, Albon a Pérez. Týmy stále vyčkávaly, jak se vyvine počasí a situace na trati, protože aktuální podmínky nebyly ideální ani pro suché, ani pro přechodné pneumatiky.


Déšť pomalu sílil a jezdci tak měli dobrou příležitost k dalšímu otestování pneumatik do přechodných podmínek. Už druhý prohřešek proti pravidlům ukázal Norris a opět se nedovoleným způsobem vrátil po vyjetí zpět na dráhu. Parádní hodiny ukázal ve vlásence Leclerc, když je efektním způsobem dokázal přetavit v donuty a sklidil za to potlesk od diváků na tribuně.

Albon si stěžoval na pomalu jedoucí vůz Ferrari a nebylo to poprvé. Vozy italské stáje před šikanou pravidelně zpomalovaly a způsobovaly problémy vozům jedoucím za nimi. V garáži Red Bullu se stále pracovalo na voze, tým současně potvrdil, že se jedná o problém s ERS.

Ke konci trať sice lehce osychala, ale na nasazení bezdrážkových pneumatik to ještě nebylo, takže žebříček zajetých časů logicky zůstal nezměněný. Čelo opanovaly vozy týmu Aston Martin, Alonso první, Stroll třetí. Mezi ně se vklínil Russell a první desítku pak doplnili Leclerc, Ricciardo, Magnussen, Hamilton, Tsunoda, Albon a Pérez.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:15,810   25
2. George Russell Mercedes Mercedes 1:16,273 + 0.463 24
3. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:16,464 + 0.654 27
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:16,556 + 0.746 24
5. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:16,731 + 0.921 23
6. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:16,773 + 0.963 15
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:16,908 + 1.098 27
8. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:16,951 + 1.141 22
9. Alexander Albon Williams Mercedes 1:16,977 + 1.167 22
10. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:17,041 + 1.231 19
11. Esteban Ocon Alpine Renault 1:17,417 + 1.607 31
12. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:17,496 + 1.686 22
13. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:17,722 + 1.912 27
14. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:17,817 + 2.007 21
15. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:17,903 + 2.093 20
16. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:19,008 + 3.198 20
17. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:19,087 + 3.277 17
18. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:19,311 + 3.501 4
19. Pierre Gasly Alpine Renault 1:20,789 + 4.979 26
20. Lando Norris McLaren Mercedes 1:20,843 + 5.033 21

Zdroj: původní reportáž redakce, foto: Ferrari, Red Bull, Aston Martin