Novinky

  • 01.04.2025 Good Russell má smlouvu téměř v kapse, tvrdí Wolff

  • 23.03.2025 Bad Leclerc a Hamilton z Ferrari a Gasly z Alpine byli vyloučeni z Velké ceny Číny

  • 18.03.2025 Neutral FIA počínaje VC Číny zpřísňuje testování ohýbání zadního křídla

Facebook Instagram

Alpine bude bojovat o titul

Alpine bude bojovat o titul

Již v roce 2027.

S Flaviem Briatorem mělo být personální zemětřesení jiné, než všechny předchozí zemětřesení u týmu Alpine/Renault. Avšak začínají se objevovat známé vzorce. Současný vůz se na trati ztratil kdesi v hloubce středu pole, zatímco hlava týmu mluví o boji o titul v nepříliš vzdáleném roce. Tentokrát se má tým z Enstone vrátit mezi absolutní špičku v roce 2027.

"Tato sezona je důležitá, protože se musíme připravit na rok 2026. V tom roce potřebujeme začít vyhrávat závody," řekl výkonný poradce Alpinu, neoficiální ředitel týmu. "V roce 2026 budeme mít motor Mercedes a do té doby potřebujeme do týmu začlenit lidi se zkušenostmi. Teď je to podobné jako za dob Benettonu. Lidem kolem jsme byli pro smích, protože jsme byli týmem výrobce triček. Ale když jsme začali vyhrávat závody, každý chtěl pro nás pracovat. Vydobyli jsme si pozornost. A s Renaultem to nebylo jiné. Pokud budou všichni táhnout za jeden provaz, věřím, že je možné vítězit v roce 2026 a bojovat o titul v roce 2027.

A evidentně se zopakoval i slib nadřízených z automobilového průmyslu, že nechají tým být a fungovat pod jedinou hlavou. Takový slib dostal i Otmar Szafnauer a po odchodu konstatoval, že nebyl splněn. A jeho nástupce, Bruno Famin si zajisté alespoň představoval, že bude mít na naplnění své vize více času než jen jeden rok. Tady je ale jeden rozdíl, že Briatore dostal slib přímo od ředitele koncernu Renault. Ředitel automobilky Automobiles Alpine byl vynechán a Alpine F1 Team by tedy vlastně měl pod Briatorem fungovat nezávisle od sesterské společnosti, se kterou patří do Groupe Renault.

"Tento tým, Alpine, je stejným týmem jako za časů Benettonu a pak Renaultu. Změnila se barva triček, změnily se výkony, ale je to v podstatě tentýž tým. Po 15 letech mimo F1, když jsem sledoval pouze některé závody v televizi, jsem jednoho dne zatelefonoval Lucovi (de Meovi). Řekl jsem mu, že nerad vidím tým trápit se, protože to býval můj tým. Já jsem ho stvořil. Já jsem postavil továrnu a já jsem tam dostal poháry pro vítěze.

Chtěl jsem s tím něco udělat. Tak jsme si začali volávat a později jsme se setkali v jedné z mých restaurací. Míval jsem 1,200 zaměstnanců, ale tehdy už jen 600, protože jsem prodal polovinu byznysu a najednou měl víc volného času. Řekl jsem mu, že chci zkusit, jestli to půjde znovu podle starého receptu. Začali jsme o tom vážně mluvit. Měl jsem jedinou podmínku. Chci mít pod palcem všechno.

Tým, který postavil letošní vůz, by už měl pracovat na vítězném stroji sezony 2026. Foto: Alpine

Propojení se zbytkem Renaultu a Alpinu bude méně komplikované díky tomu, že se stáj vzdává továrního statusu a od příštího roku začne používat motory Mercedesu, do kterých Briatore evidentně vkládá velké naděje. Z rovnice tak mizí továrna na motory ve Viry-Châtillon a celý její management, který měl k šéfům francouzské automobilky vždycky blíže než tým sídlící v anglickém Enstonu. Těžko ale vidět, kde je konkurenční výhoda dnešního týmu Alpine. Benetton dal v začátcích týmu alespoň rozpočet na to, aby vyčuhoval ze středu pole a mohl se od toho odrazit. Dnes už ale asi všechny týmy operují na hranici rozpočtového stropu. To nás vrací k motoru Mercedesu, který by mohl být takovou výhodou, ale nikde není napsané, že se zopakují roky 2014 a 2015, které vynesly mezi širší špičku týmy Racing Point a Williams, protože měly ten správný motor.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Alpine