Renault by na zákazníkovi prodělal
Raději si své motory nechá pro sebe.
Renault je jediným výrobcem motorů, který zásobuje pouze svůj tovární tým. Nemá B-tým ani žádného zákazníka a generální ředitel koncernu Renault tvrdí, že mít zákazníka se ani finančně nevyplatí.
"Samozřejmě, teoreticky je lepší, když je váš motor i v jiných vozech. Máte více dat, můžete se dělit o věci," připustil Luca de Meo v rozhovoru pro Motorsport. "Ale za současných podmínek, hlavně ekonomických podmínek, nastavených Mezinárodní automobilovou federací, se to moc nevyplatí. Cena, kterou zákazník zaplatí za přístup k technologii týmů jako ten náš, není nijak zajímavá. Nechci mluvit o číslech, ale mohu vám říct, že se to podle mě nevyplatí. Je to záměrně nastaveno tak, aby menší týmy, které si nedokážou vyrobit vlastní motor, což je většina týmů, mohly také závodit. Ale pro nás by se tím moc nezměnilo."
"Museli bychom mít další tým lidí, který by pro nás nic nedělal, ale byl by připraven podporovat a řešit problémy zákazníka," dodává Laurent Rossi, generální ředitel automobilky Alpine. "Raději necháme všechny naše lidi soustředit se na naše šasi a náš motor. Později se můžeme podívat, zda máme prostor, čas a energii pro někoho dalšího. Ale momentálně nám to takto vyhovuje."
Francouzi se s nikým nedohodli, tak se maximálně soustředí na sebe. Foto: Renault
Můžeme dodat, že kdyby se našel někdo na “rozšířenou technickou spolupráci“, jako má Haas s Ferrari, Aston Martin s Mercedesem nebo AlphaTauri s Red Bullem a Hondou, který by nakupoval mnohem více než jen pohonnou jednotku, to by se už nejspíš hodně vyplatilo. Momentálně to ale tak vypadá, že nikdo nemá o motory Renault a techniku týmu Alpine zájem.
Zdroj: Motorsport, foto: Alpine