Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Výkon motorů by se měl snížit z 900 na 700 koní

Výkon motorů by se měl snížit z 900 na 700 koní

Pro rok 2006 se chystají velké změny v konstrukci aut.

V dějišti Velké ceny Bahrajnu bylo opět nastoleno téma neustále rostoucí rychlosti monopostů formule 1. Ross Brawn prozradil, že pro rok 2006 jsou již naplánovány 'velké změny v konstrukci monopostů' s cílem snížit jejich rychlost.

'Nesnažíme se dosáhnout co nejvyšší maximální rychlosti, pravidla jsou pro každého stejná,' vysvětluje Ross Brawn, proč mu snaha Technické skupiny F1 vozy zpomalit není cizí. 'Zajímá nás jen to, abychom byli rychlejší než konkurence.

Nesnažíme se být co nejrychlejší, chceme jen odvést lepší práci z technického úhlu pohledu. A je nám jedno, zda to bude s časy na kolo o 5 vteřin horšími.'

Navzdory tomu si Ross Brawn myslí, že formule 1 potřebuje rychlé vozy.

'Myslím že nepřebujeme něco, co je skutečně pomalé,' řekl. 'V roce 2006 uvidíte velké změny a od roku 2008 je na řadě zcela nový motor formule 1 [společně s novou Concordskou dohodou - pozn. autora].

Dnes běžně dosahujeme výkonu 900 koní, když jsme začínali, bylo to 700, takže se potřebujeme vrátit k 700 koní a pracovat na zlepšení k 900,' řekl Ross Brawn.

Na konci roku 1997 byly zavedeny drážkované pneumatiky, aby byla snížena rychlost monopostů, o něco později pak byl počet drážek na předních pneu navýšen.

'Když dovolíte dodavatelům pneumatik bezdrážkové slicky, pak se časy na kolo zkrátí o vteřinu nebo dvě,' dodal Ross Brawn.