Představení účastníků MS F1 2006: 1.díl - RENAULT
Cíl: Obhajoba titulů
Ohlédnutí za sezónou 2005 :
Fernando Alonso přepisoval historické tabulky poté co se stal mistrem světa ve věku 24 let, 1 měsíc a 28 dní - překonal letitý rekord Emersona Fittipaldiho z roku 1972. Titul si zajistil s předstihem po GP Brazílie, spolu s Giancarlem Fisichellou v posledním závodě vybojovali první titul v Poháru konstruktérů pro Renault.
Tým byl na sezonu kvalitně připraven, díky Fisichellově prémiovému vítězství a Alonsovu následnému vítěznému hatricku rázně vykročil k vítězství v mistrovství světa. Pouze rychlejší McLareny jim komplikovaly cestu za tituly, těm však chyběla lepší spolehlivost Renaultu. Vůči ostatním soupeřům si však udržovali náskok po celou sezónu, takže i občasné výpadky v bodování (Kanada, Maďarsko) ustáli bez větších problémů. Především častějším bodováním obou jezdců nakonec získal Renault Pohár konstruktérů na úkor McLarenu.
Na své konto si Renault v minulé sezóně připsal 8 vítězství (Alonso 7x, Fisichella 1x), 191 bodů (Alonso 133 bodů - 1., Fisichella 58 bodů - 5.) a 7 pole position (Alonso 6x, Fisichella 1x)
Bonus: Přepis rádiové komunikace mezi boxy a piloty při GP Brazílie 2005
KLIKNI ZDE
Změny v týmu:
Na konci roku 2005 tým opustil testovací jezdec Franck Montagny, do pozice třetího jezdce byl potvrzen Heikki Kovalainen.
Poprvé byla použita sedmistupňová převodovka. Tým po experimentech s různými úhly rozevření válců (111° nebo 72°), letos navrhl motor s úhlem 90°.
Silné stránky:
Tým disponuje silnou jezdeckou dvojicí - čerstvý mistr světa Alonso je rychlým a na svůj věk dostatečně zkušeným jezdcem. Taktickou jízdou si udržoval náskok z první části sezóny a nenechal se vyprovokovat k chybám jednoznačně rychlejším Räikkönenem. Fisichellovi by měl prospět více jak rok strávený u tohoto týmu, pokud bude dostatečně rychlý, mohl by počítat s větší podporou Renaultu (z důvodu předčasně oznámeného Alonsova přestupu k McLarenu).
Stabilita vítězné sestavy na klíčových postech byla zachována. Oddělení zabývající se vývojem šasi v britském Enstone dokáže připravit zpravidla dobře ovladatelné šasi, šetrné k pneumatikám. Oddělení konstrukce a výroby motorů ve Viry-Châtillon se dokázalo přizpůsobit koncepčním změnám, stejně jako náročnějším pravidlům z hlediska spolehlivosti.
Slabé stránky:
Nepříjemným faktem je tlak mateřské automobilky na kvalitní výsledky - v případě neúspěchů může hrozit nejistota případného odchodu z F1.
Výhled na sezónu 2006:
Tým je připraven k nelehkému úkolu obhajoby titulů, bude se ovšem muset vypořádat s tvrdší konkurencí než v loňském roce. Výkony v předsezónních testech byly na špičkové úrovni, problémy se spolehlivostí byly vyjimečné.
Mild Seven Renault F1
Startovní číslo č.1: | Fernando Alonso |
Startovní číslo č.2: | Giancarlo Fisichella |
Třetí jezdec, testovací pilot : |
Heikki Kovalainnen |
Prezident týmu: |
Patrick Faure |
Šéf týmu: | Flavio Briatore |
Technický ředitel: | Bob Bell |
Šéfkonstruktér: | Tim Densham |
Hlavní aerodynamik: | Dino Toso |
Sportovní ředitel: |
Steve Nielsen |
Ředitel oddělení motorů: |
Robert White |
Ředitel vývoje: | Denis Chevrier |
Vůz: | Renault R 26 |
První test na dráze: | 10. ledna 2006 v Jerezu |
Motor: | Renault RS 26 |
Vývoj: | od září 2004 |
První test ve voze: | v lednu 2006 |
Pneumatiky: | Michelin |
Palivo: | Elf |
Web : www.renaultf1.com/en/