Novinky

  • 29.01.2025 Bad Hamiltonův test s vozem SF-23 v Barceloně ukončila havárie

  • 28.01.2025 Good Alunni Bravi bude týmovým reprezentantem McLarenu

  • 09.01.2025 Neutral TAG Heuer nahrazuje Rolex v pozici časoměřiče F1

Facebook Instagram

Aston Martin je mistrem upgradů

Aston Martin je mistrem upgradů

McLaren udržel disciplínu a má PK.

Nový šéf Aston Martinu ví, co jeho tým dělal loni špatně. Tedy, asi toho bude, ale Cowellův prst ukázal na množství upgradů vozu, které k ničemu nebyly. Snaha se možná cení, jenže Aston loni vypadl i ze širší špičky a zůstal rychlostně trčet sám někde mezi ní a středem pole. Z pohledu bodů pak týmu opět uškodil Lance Stroll, jenže i kdyby Fernando Alonso seděl v obou vozech najednou, naprosto nic by se tím nezměnilo. Majitel týmu to nenechal jen tak a Mika Kracka a Dana Fallowse nahradili Andy Cowell a Adrian Newey.

Týmu rozhodně nelze upřít snahu. Zajisté jsme v roce 2024 vyhráli mistrovství světa v počtu upgradů, které však nepřinesly žádné zlepšení času na kolo. A tento byznys je o čase na kolo," řekl bývalý šéf továrny na pohonné jednotky Mercedesu. „Statistiky tvrdí, že v oblasti výzkumu a vývoje je 20procentní úspěšnost považována za vysokou. Dobře, jenže takovou úspěšnost potřebujeme zajistit v našem campusu. Ne na okruzích. Potřebujeme, aby všechny naše nástroje pracovaly na úrovni, že při vybalení nových dílů z krabic budeme mít alespoň 90procentní pravděpodobnost, že naplní očekávání.

Nebude to snadné, ale takový je cíl. Máme mimořádně výkonné CFD a zrovna uvádíme do provozu nejpokročilejší větrný tunel tohoto sportu. Pořád jsou to simulace, takže vždycky zde bude riziko, že něco beztak nakonec nebude fungovat. Ale jsem si jist, že 90 procent je dosažitelný cíl.

Pospíchej pomalu? Foto: McLaren

A právě úspěšnost upgradů svého týmu vyzdvihl Neil Houldey, technický ředitel inženýrství McLarenu, vítěze Poháru konstruktérů sezony 2024.

Myslím, že za to do značné míry vděčíme našim nástrojům, CFD a větrnému tunelu. Dávají nám téměř stejné výsledky. A také je to o tom, že nový balík nemá hraniční termín. Nejpozději na té nebo té trati. Interní tlak na rychlost existuje, samozřejmě, ovšem nedáváme pevné termíny. Tak mohou lidé pracovat bez obav, že se na vůz dostane něco, co nebude pracovat podle předpokladů. Když je vaším cílem jenom dostat tu věc konečně na vůz, tak ta věc pak nemusí dělat to, co od ní chcete.

Naštěstí pro nás, počínaje Miami jsme vždy dostali očekávaný výsledek. A nikdy jsme nebyli v panice, že tu věc už musíme vypustit z továrny a ještě není hotova. Vždy jsme ji odesílali se silným přesvědčením, že bude na trati přínosem. Nasadíte ji příliš brzy a stane se, že ji musíte sundat. Opět nasadíte a opět sundáte. Tak ztratíte mnohem více času, než kdybyste prostě byli déle vydrželi se starými díly,“ vysvětlil Houldey.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Aston Martin