Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení účastníků MS F1 2006: 8. díl BMW-Sauber

Představení účastníků MS F1 2006: 8. díl BMW-Sauber

Splněný sen o vlastním týmu.

Ohlédnutí za sezónou 2005:
Sauber měl problém s nedostatečnou výkonností svých vozů, díky spolehlivosti často dojížděly do cíle zpravidla s jedním kolem ztráty na vítěze.


Peter Sauber si sliboval angažováním šampióna z roku 1997 Jacquese Villeneuva lepší výsledky, Kanaďan měl problém sžít se s vozem, především jeho elektronickými systémy (postupně se však zlepšoval). Dobrý výkon podal v Imole, kde dojel šestý, po vyloučení týmu B.A.R. se posunul na čtvrtou příčku.


Felipe Massa svého kolegu zpravidla výkony převýšil, avšak i jeho nejlepším výsledkem bylo čtvrté místo v Kanadě, kde mu pomohlo odpadnutí mnoha favoritů.


Sauber ve své poslední sezóně získal 20 bodů (Massa 11 bodů - 13., Villeneuve 9 bodů - 14.), nejlepším výsledkem byla dvě čtvrtá místa (Villeneuve 1x, Massa 1x).


Změny v týmu:
Felipe Massa odchází do Ferrari, jeho místo zaujme pilot, který již v Sauberu tři sezóny působil - Nick Heidfeld (přesunul se z Williamsu). Letos bylo obsazeno místo testovacího pilota Robertem Kubicou.


Peter Sauber se z pozice šéfa týmu přesunul do pozice konzultanta, jeho místo zaujme Mario Theissen. Novou posilou oddělení aerodynamiky se stal Willem Toet (odešel z B.A.R.)


Stáj ze švýcarského Hinwillu uzavřela partnerství s firmou Intel (procesory), spolu s dodavatelem motorů BMW přechází od Williamsu mobilní operátor O2.


BMW se marně pokoušelo koupit tým Williams, kde však neuspělo - jednání se Sauberem (a Credit Suisse) dospěla ke zdárnějšímu konci. Došlo ke změně názvu na BMW-Sauber (později bude pouze BMW). Tímto končí dlouholeté partnerství s Ferrari jako dodavatelem motorů, nahradí je mnichovské agregáty.


Ohlédnutí za stájí Sauber:
Peter Sauber byl šéfem úspěšného týmu účastnícího se různých kategorií automobilového sportu. Po úspěchu ve vytrvalostních závodech ve spolupráci s firmou Mercedes, se stejným partnerem rozhodl obsadit tým do nejprestižnější kategorie - Formule 1.


Tým Sauber debutoval v roce 1993, v první sezóně se konečným šestým místem zařadil mezi týmy středu (nejlepšími výsledky se stala dvě čtvrtá místa v závodě). Na první pódium si tým počkal do roku 1995, kdy Heinz-Harald Frentzen dojel v italské GP na třetím místě. Ve středu pole se Sauber s většími či menšími úspěchy držel po celou dobu působení ve Formuli 1.


Mercedes (Ilmor) po dvou sezónach odešel k McLarenu. Saubery poté dva roky poháněly motory Ford, než se podařilo zahájit spolupráci s Ferrari, které dodávalo motory od roku 1997 (přejmenované na Petronas podle významného sponzora Sauberu).


Vrcholem týmu se stal rok 2001, kdy dvojice Heidfeld - Räikkönen dokázala vybojovat 4.místo v Poháru konstruktérů a Nick Heidfeld skončil osmý v klasifikaci jezdců. V závodě bylo největším úspěchem 6 třetích míst: Frentzen 2x, Herbert 2x, Alesi 1x, Heidfeld 1x. Celkem se Sauber účastnil 216 GP.


Představení BMW:
Automobilka má zkušenosti s F1 jako dodavatel motorů v období let 1981-1987. Z dodávek týmům ATS, Arrows, Benetton a Brabham, byl nejúspěšnější posledně jmenovaný tým s nímž v roce 1983 získal titul mistra světa Nelson Piquet. Celkem si vozy poháněné motory BMW připsaly 9 vítězství (Brabham 8x, Benetton 1x)


Nová éra začala v roce 2000 spoluprácí s týmem Williams, jediným úspěchem bylo 10 vítězství.


Silné stránky:
Nick Heidfeld je nejen rychlým pilotem, ale také již dostatečně zkušeným. Po trápení v Jordanu loni využil šanci ve Williamsu a podařilo se mu zaujmout několika dobrými výsledky.

BMW uskutečnilo mohutný nábor zaměstnanců, při němž došlo k posílení všech oddělení.


Špičkový aerodynamický tunel nebyl dosud plně využit z důvodu nedostatku pracovníků i omezeného rozpočtu, nyní je již využíván na dvě směny a v plánu je přechod na třísměnný provoz (pravděpodobně od června).

Sauber disponoval zajištěným rozpočtem, který ale nedosahoval úrovně špičkových týmů. Ambiciózní BMW rozpočet posiluje, což se nyní projevuje především na provozu aerodynamického tunelu.


Slabé stránky:
Jacques Villeneuve se sice dokázal začlenit do týmu a zvyknout si na ovládání vozu, bude se ovšem muset vypořádat s tlakem na podávání kvalitních výkonů.

Po přijetí velkého množství nových lidí bude chvíli trvat, než se podaří rozšířený tým sehrát a využít vzniklého potenciálu.


Výhled na sezónu 2006:
Snahou BMW bude především zaměřit se na optimální fungování týmu, proto bude úspěchem pravidelnější zisk bodů. Vozy byly v testech spolehlivé, výkonnostně se pohybovaly ve středu pole.


BMW-Sauber F1 Team

Startovní číslo 16:  Nick Heidfeld
Startovní číslo 17:  Jacques Villeneuve
Třetí jezdec, testovací pilot:  Robert Kubica
Šéf týmu:  Mario Theissen
Technický ředitel:   Willy Rampf
Manažer týmu: Beat Zehnder
Technický ředitel - motory:  Heinz Paschen
Vůz:  BMW-Sauber F1.06
První test na dráze:  17. ledna ve Valencii
Motor:   BMW P 86
Vývoj: listopad 2004
První test na dynamometru:  květen 2005
První test na dráze: červenec 2005
Pneumatiky: Michelin
Palivo:     Petronas

web:    www.bmw-sauber-f1.com