Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Představení účastníků MS F1 2006: 7. díl - RED BULL

Představení účastníků MS F1 2006: 7. díl - RED BULL

Vysoce nasazená laťka.

Ohlédnutí za sezónou 2005:
Dobře připravený vůz a motor se postarali o překvapení v úvodní GP, kde čtvrtým místem Davida Coultharda a sedmou pozicí Christiana Kliena zaskočili hůře připravenou konkurenci.


I když dalšími výraznějšími výsledky bylo čtvrté místo Coultharda na Nürburgringu a páté místo Kliena v Šanghaji, tým působil konkurenceschopněji než jeho předchůdce Jaguar. Spolehlivost vozů i motorů umožnila bodovat alespoň jednomu jezdci ve většině závodů.


Na čtyři závody se objevil v kokpitu šampion F 3000 z roku 2004 Vitantonio Liuzzi (místo Kliena), hned při svém debutu v Imole získal jeden bod mj. díky diskvalifikaci týmu B.A.R. a trestu Ralfa Schumachera.


Tým z Milton Keynes získal 34 bodů (Coulthard 24 bodů - 12., Klien 9 bodů - 15., Liuzzi 1 bod - 24.), nejlepším výsledkem byla dvě čtvrtá místa Davida Coultharda.

Změny v týmu:
Významnou posilou by měl být bývalý technický ředitel McLarenu Adrian Newey, jeho zařazení nebylo zatím blíže specifikováno.


Liuzzi byl povolán do juniorky Red Bullu, jeho místo třetího jezdce a testovacího pilota zaujme Robert Doornbos, který loni odjel osm závodů v Minardi.


Red Bull změnil dodavatele motorů, Cosworth nahradí motory Ferrari.


Silné stránky:
Výhodou jsou zkušenosti i motivace Davida Coultharda, který po trápení v McLarenu loni ožil.


Příchod Neweye (a řady techniků z předních týmů) by se mohl časem projevit na výkonnosti podvozku.


I když loňský Cosworth byl kvalitním motorem, Ferrari je ve výkonu a spolehlivosti dlouhodobě úspěšnější .


Slabé stránky:
Klien loni prokázal výkonnostní vzestup i spolehlivost, zkušenější piloti soupeřů pro něj mohou představovat problém.

Red Bull měl v loňském roce poměrně úspěšnou sezónu, alespoň stejně kvalitní výsledky bude v momentální situaci těžké zopakovat. Tým však pracuje na upevnění pozic a případný budoucí růst, mj. doplňováním kádru na úkor úspěšnějších týmů - je málo pravděpodobné, že výsledky se projeví již v této sezóně.

Velkou slabinu představuje nedostatečné vylepšování vozu během probíhající sezóny, to může být umocněno ještě pomocí juniorskému týmu sídlícímu v Itálii.

 

Výhled na sezónu 2006:
Díky spolehlivosti je možné získání bodů při odpadnutí více soupeřů, Red Bull však čeká úkol poradit si s konkurencí ve středu pole - tomu nasvědčovali i výkony v testech.


Red Bull Racing

Startovní číslo 14:   David Coulthard
Startovní číslo 15:   Christian Klien
Třetí jezdec, testovací pilot: Robert Doornbos
Ředitel: Helmut Marko
Sportovní ředitel: Christian Horner
Technický ředitel:  Mark Smith
Ředitel technických operací: Günther Steiner
Šéfkonstruktér:  Rob Taylor
Hlavní aerodynamik:  Ben Agathangelou
Vedoucí vývoje:  Anton Stipinovich
Ředitel dodavatele motorů: Paolo Martinelli
Ředitel konstrukce a vývoje: Giles Simon
Vůz: Red Bull RB2
První test na dráze:  15.prosince 2005 v Silverstone
Motor: Ferrari 056
Vývoj:  od poviny roku 2004:
První test ve voze: srpen 2005
Pneumatiky:  Michelin

web:     www.redbullracing.com