Představení účastníků MS F1 2006: 7. díl - RED BULL
Vysoce nasazená laťka.
Ohlédnutí za sezónou 2005:
Dobře připravený vůz a motor se postarali o překvapení v úvodní GP, kde čtvrtým místem Davida Coultharda a sedmou pozicí Christiana Kliena zaskočili hůře připravenou konkurenci.
I když dalšími výraznějšími výsledky bylo čtvrté místo Coultharda na Nürburgringu a páté místo Kliena v Šanghaji, tým působil konkurenceschopněji než jeho předchůdce Jaguar. Spolehlivost vozů i motorů umožnila bodovat alespoň jednomu jezdci ve většině závodů.
Na čtyři závody se objevil v kokpitu šampion F 3000 z roku 2004 Vitantonio Liuzzi (místo Kliena), hned při svém debutu v Imole získal jeden bod mj. díky diskvalifikaci týmu B.A.R. a trestu Ralfa Schumachera.
Tým z Milton Keynes získal 34 bodů (Coulthard 24 bodů - 12., Klien 9 bodů - 15., Liuzzi 1 bod - 24.), nejlepším výsledkem byla dvě čtvrtá místa Davida Coultharda.
Změny v týmu:
Významnou posilou by měl být bývalý technický ředitel McLarenu Adrian Newey, jeho zařazení nebylo zatím blíže specifikováno.
Liuzzi byl povolán do juniorky Red Bullu, jeho místo třetího jezdce a testovacího pilota zaujme Robert Doornbos, který loni odjel osm závodů v Minardi.
Red Bull změnil dodavatele motorů, Cosworth nahradí motory Ferrari.
Silné stránky:
Výhodou jsou zkušenosti i motivace Davida Coultharda, který po trápení v McLarenu loni ožil.
Příchod Neweye (a řady techniků z předních týmů) by se mohl časem projevit na výkonnosti podvozku.
I když loňský Cosworth byl kvalitním motorem, Ferrari je ve výkonu a spolehlivosti dlouhodobě úspěšnější .
Slabé stránky:
Klien loni prokázal výkonnostní vzestup i spolehlivost, zkušenější piloti soupeřů pro něj mohou představovat problém.
Red Bull měl v loňském roce poměrně úspěšnou sezónu, alespoň stejně kvalitní výsledky bude v momentální situaci těžké zopakovat. Tým však pracuje na upevnění pozic a případný budoucí růst, mj. doplňováním kádru na úkor úspěšnějších týmů - je málo pravděpodobné, že výsledky se projeví již v této sezóně.
Velkou slabinu představuje nedostatečné vylepšování vozu během probíhající sezóny, to může být umocněno ještě pomocí juniorskému týmu sídlícímu v Itálii.
Výhled na sezónu 2006:
Díky spolehlivosti je možné získání bodů při odpadnutí více soupeřů, Red Bull však čeká úkol poradit si s konkurencí ve středu pole - tomu nasvědčovali i výkony v testech.
Red Bull Racing
Startovní číslo 14: | David Coulthard |
Startovní číslo 15: | Christian Klien |
Třetí jezdec, testovací pilot: | Robert Doornbos |
Ředitel: | Helmut Marko |
Sportovní ředitel: | Christian Horner |
Technický ředitel: | Mark Smith |
Ředitel technických operací: | Günther Steiner |
Šéfkonstruktér: | Rob Taylor |
Hlavní aerodynamik: | Ben Agathangelou |
Vedoucí vývoje: | Anton Stipinovich |
Ředitel dodavatele motorů: | Paolo Martinelli |
Ředitel konstrukce a vývoje: | Giles Simon |
Vůz: | Red Bull RB2 |
První test na dráze: | 15.prosince 2005 v Silverstone |
Motor: | Ferrari 056 |
Vývoj: | od poviny roku 2004: |
První test ve voze: | srpen 2005 |
Pneumatiky: | Michelin |