Představení účastníků MS F1 2006: 4. díl - TOYOTA
Netrpělivě očekávané vítězství.
Ohlédnutí za sezónou 2005:
Toyota má za sebou svoji nejúspěšnější sezónu - pětkrát byli její jezdci na stupních vítězů (2.místo : Jarno Trulli - 2x; 3.místo : Ralf schumacher - 2x, Jarno Trulli - 1x), získala 88 bodů (R. Schumacher 45 bodů - 6., J. Trulli 43 bodů - 7., R. Zonta - neklasifikován) a dvakrát se ocitla na pole position (J. Trulli 1x, R. Schumacher 1x).
Toyota má za sebou svoji nejúspěšnější sezónu - pětkrát byli její jezdci na stupních vítězů (2.místo : Jarno Trulli - 2x; 3.místo : Ralf schumacher - 2x, Jarno Trulli - 1x), získala 88 bodů (R. Schumacher 45 bodů - 6., J. Trulli 43 bodů - 7., R. Zonta - neklasifikován) a dvakrát se ocitla na pole position (J. Trulli 1x, R. Schumacher 1x).
Silnou zbraní týmu byla spolehlivost vozů i motorů, což umožňovalo jezdcům velmi často bodovat.
Po neúspěchu v Melbourne se dostavily povzbuzující výsledky v parných závodech v Sepangu a na okruhu Sakhir - díky dobře vyřešenému chlazení motoru mohly být více přivřené bočnice, což mělo pozitivní vliv na rychlost. Toyota rovněž využila možnost nastavit nižší světlou výšku monopostů.
Tyto výsledky katapultovaly tým na průběžnou druhou příčku v Poháru konstruktérů. Optimistické výsledky se poté podařilo zopakovat pouze v Barceloně, na Hungaroringu a v Monze. Z toho důvodu Toyota nejprve podlehla zrychujícím se McLarenům a po úspěchu Ferrari v zámořských závodech se musela sklonit i přes italským týmem.
Pravidelnějším bodováním Toyota vyhrála souboj o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů s týmem Williams.
V Suzuce opožděně tým představil verzi TF 105B s koncepcí nulového kýlu, která jízdními vlastnostmi více vyhovovala Ralfu Schumacherovi - sezónu uzavřel třetím místem v Šanghaji.
Změny v týmu:
Po reorganizaci byl pro nadbytečnost propuštěn šéfkonstruktér Gustav Brunner, který byl s týmem po celou dobu působení v šampionátu F1.
Vedení Toyoty dlouhodobě prosazovalo nahradit francouzské pneumatikáře japonským dodavatelem Bridgestone, což se koncem roku 2005 uskutečnilo.
Byla zahájena stavba druhého aerodynamického tunelu s rozpočtem 50 miliónů USD.
Silné stránky:
Stáj z Kolína nad Rýnem zaměstnává dvojici zkušených pilotů - Jarno je vynikající v kvalifikaci, občas se mu podaří předvést kvalitní výkon v závodě. Ralf mívá problémy v kvalifikaci, v závodech podává lepší výkony - pokud má svůj den je velmi těžké jej porazit.
Motory dlouhodobě patří mezi špičku, zaostává fungování podvozku, což se částečně zlepšilo po příchodu Mike Gascoygna.
Tým je vybaven moderním zázemím a má k dispozici pravděpodobně nejvyšší rozpočet ve startovním poli.
Toyota začala testovat nový vůz jako první, to by mělo mít kladný vliv hlavně na spolehlivost. Do Monte Carla je plánováno nasazení nové modifikace TF 106B.
Slabé stránky:
Vůz byl vyvíjen pro použití pneumatik Michelin, Toyota nečekaně přešla na pneumatiky Bridgestone - tuto nevýhodu může zmírnit intenzivní předsezónní testování, spíše však inovovaný model nasazený koncem května.
Výhled na sezónu 2006:
V testech se Toyota výkony pohybovala ve středu pole, lépe na tom byla se spolehlivostí. Díky tomu by mohla sbírat body na začátku sezóny na úkor hůře připravených soupeřů.
Případné vítězství v závodě bude více dílem náhody než dostatečného výkonu.
Panasonic Toyota Racing
Startovní číslo 7: | Ralf Schumacher |
Startovní číslo 8: | Jarno Trulli |
Třetí jezdec, testovací pilot: | Ricardo Zonta |
Testovací pilot: | Olivier Panis |
Šéf týmu: | Tsutomu Tomita |
Prezident: | John Howett |
Výkonný víceprezident: | Yoshiaki Kinoshita |
Ředitel technické koordinace: | Noritori Arai |
Technický ředitel - šasi: | Mike Gascoygne |
Vedoucí konstrukce a vývoje: | Pascal Vasselon |
Hlavní aerodynamik: | Niccola Petrucci |
Technický ředitel - motor: | Luca Marmorini |
Vůz: | Toyota TF 106 |
Vývoj: | od konce roku 2004 |
První test na dráze: | 29.listopadu 2005 v Barceloně |
Motor: | Toyota RVX-06 |
První test ve voze: | červenec 2005 |
Pneumatiky: | Bridgestone |
Palivo: | Esso |
web: www.toyota-f1.com