McLaren bude i v Kanadě aplikovat týmovou strategii
Alonso i Hamilton mají rovnocenné podmínky.
Šéf stáje McLaren Ron Dennis před VC Kanady uvedl, že nebude mít žádné výčitky svědomí, pokud bude muset v závěrečných fázích závodu instruovat Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona, aby drželi své pozice. Po VC Monaka, kterou McLaren jednoznačně opanoval, byl tým Rona Dennise vyšetřován z podezření z takzvané týmové režie, které se nakonec neprokázalo.
Dennis prohlásil, že jeho přístup k tomuto závodu nebude jiný. Alonso s Hamiltonem tak budou mít možnost bojovat o vítězství až do okamžiku, dokud tým neusoudí, že by bylo lepší držet pozice.
Na přímou otázku, jaký se bude tým dívat na souboj svých jezdců v Kanadě, Dennis odpověděl: "Budou moci závodit, tečka, až do okamžiku kdy usoudíme, že je ze strategického hlediska správné chránit naše pozice."
Dvojnásobný Mistr světa Alonso připustil, že by nemusel s Hamiltonem bojovat o vítězství, pokud by byl po druhých zastávkách v boxech za svým týmovým kolegou.
"Po druhé zastávce v boxech, nebo deset kol před koncem závodu, není souboj s týmovým kolegou tak agresivní, jako když bojujete s Ferrari nebo někým jiným," uvedl Fernando.
"Kolik kol se jede v Kanadě? 65, 66, 70? Pokud nepojedu na prvním místě a nebudu-li bojovat s někým jako je Ferrari nebo BMW, pak nebudu nic riskovat. Potřebuji osm bodů. Potřebuji vyhrát šampionát v Brazílii a ne tady."
Dennis ještě jednou prohlásil, že nepovažuje to, ce se stalo v Monaku, za týmovou režii.
"Nikdy jsme neaplikovali týmovou režii," uvedl šéf McLarenu. "Měli jsme závodní strategii, která nám v Monte Carlu zaručovala zisk prvního a druhého místa. To bylo naším cílem a toho jsme také dosáhli."
"K tomu, aby se něco takového povedlo, musíte počítat s každou možností. Přesně to jsme udělali, což je jednoznačně patrné i ze zjištění FIA."
Oba jezdci McLarenu mají podle Dennise naprosto stejné podmínky, i když nastupují s různými strategiemi.
"Pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom našim jezdc ům dali stejné možnosti. Rozhodně žádným způsobem neovlivňujeme rovnocennost. Nepreferujeme jednoho jezdce na úkor druhého. Jsme spokojeni s tím co děláme a jak to děláme."