Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jean Todt hodnotí GP San Marina

Jean Todt hodnotí GP San Marina

Todt: "Bojím, když vidím kdo proti nám stojí."

Šéf stáje Ferrari Jean Todt nešetřil po závodě chválou na adresu Michaela Schumachera, který dokázal již pošesté zvítězit v Grand Prix San Marina. Současně šlo o jeho letošní čtvrté vítězství ze čtyř doposud odjetých závodů. Todt odmítl veškerá obvinění na adresu šestinásobného mistra světa, týkající se protěžování Němce a nesportovní jízdy vůči Juanu Pablovi Montoyovi.
 
Šéf stáje Ferrari uvedl, že Schumacherovo vítězství bylo "krásným okamžikem. Michael Schumacher a jeho Ferrari se dostali do vedení v devátém kole. Vítězství v Grand Prix San Marina na okruhu Imola, přede všemi fanoušky a lidmi spojenými s Ferrari a Maserati včetně jejich rodin je něco, co potěší."
 
Některé drobnosti, kterých jsme byli v Imole svědky, však rozhodně nezpůsobí, že by Ferrari usnulo na vavřínech. "Dnes jsme viděli, že i malé věci mohou znamenat velký rozdíl. Řekl bych, že se Michael odpoutal od zbytku startovního pole. To samé se však již nedařilo Rubensovi. Na startu byl předjet a nedokázal vrátit úder. To jen ukazuje, jak moc důležité je nedělat chyby, být rychlý v kvalifikaci a zvolit správnou strategii. I malé věci mohou změnit mnohé."
 
Drobnou vadou na kráse dalšího vítězství Ferrari bylo snad jen obvinění Montoyi. Kolumbijec dal jasně najevo, co si myslí o počínání jedničky Ferrari v úvodu závodu. "Potřebuje pár minut na to, aby si uvědomil co říká. Všichni víme, jak je těžké být pilotem. Je to velmi náročné a občas je lepší s podobnými prohlášeními počkat. Mezi vystoupením z vozu a rozhovorem s médii neuplynulo dost času na to, aby se dokázal nad incidentem zamyslet."
 
"Vidím dilema. Na jednu stranu není formule 1 dostatečně napínavá, málo se předjíždí a když k tomu nakonec dojde, hned se hovoří o incidentech. Přitom je to tak jednoduché. Michael bránil svou pozici. Myslím si, že kdyby jednoho dne Michael nebo kdokoliv jiný nebránil svou pozici, měl by si najít jinou práci."
 
"Pokud by to bylo opačně, myslíte si že by Montoya dal Michaelovi znamení rukou a pustil jej? V žádném případě. To je závodění. Mám pochopení pro to, když jezdec brání svou pozici."
 
Todt opět vzdal hold svému jezdci číslo 1, ale rovněž uvedl, že profitoval z jistoty v materiál, který měl k dispozici. "Má auto, které se řídí lépe, než loňský model. Je velmi dobře vyvážené, má dobrý motor, dobré pneumatiky. Je to prostě dobrá kombinace všeho. Když vidíte záběry z kokpitu, je patrné, že auto je stabilnější, než většina ostatních vozů."
 
"Mám velmi dobrý a přátelský vztah s Michaelem. Velmi intenzivně spolu komunikujeme. Asi s nikým nemluví tak, jako se mnou. Vím co cítí. Myslím si, že má rád auto. Když řeknu, že má rád auto, myslím tím, že se v něm cítí pohodlně, což je důležité, protože z něj dokáže poměrně jednoduše dostat maximum. Michael má možnosti k tomu, aby si užíval závodění a podával výsledky. To, co dokázal, je jedinečné. Je teď pravděpodobně uvolněnější, ale v pozitivním slova smyslu. Je koncentrovaný a soustředěný na to, aby dělal věci dobře, ale to mu nedokáže zabránit v tom, aby si neužíval svého postavení."
 
Navzdory všem plusům na straně Ferrari, nabádá Todt k opatrnosti. "Mám obavy, když vidím proti komu bojujeme. BAR je překvapením sezóny. Pro mě je to jen poloviční překvapení, protože pokud za sebou máte společnost jako Honda, pak prostě nemůžete být jen jedním z týmů. Chtějí být konkurenceschopní a jsem si jist, že jsou momentálně spokojení s tím, jak na tom jsou. Brzy jim to však stačit nebude. Pokud se podíváme na ostatní, pak asi víte lépe než já, že současná situace nebude trvat navěky. Konkurence je skutečně veliká."
 
"Pokud mne něco překvapuje, tak je to upřímně Ferrari. Neustále to říkám, ale žiji den za dnem v prostředí Ferrari. Jsme legendární společnost, ale jsme velmi malí, ztraceni uprostřed ničeho, v malé provincii a musíme čelit mnohem více problémům, než naši soupeři. Skutečně si myslím, že to co Ferrari během posledních let předvádí je vynikající. Doufám, že to tak zůstane. Skutečně se však bojím, když vidím kdo proti nám stojí."
 
Zdá se, že se objevil nový problém. Micheliny jsou v prvních kolech lepší, než konkurenční japonské pneumatiky Bridgestone. "Můžeme říci, že jejich první kolo je možná o něco rychlejší a že druhé kolo není rovněž špatné. Pokud se podíváte na Buttonův nejlepší čas, dosáhl jej ve druhém kole po zastávce v boxech a to jen proto, že první kolo po výjezdu z boxů nelze pořádně změřit. Důležité však je, že Bridgestone odvádí skvělou práci během celého pobytu na trati. Samozřejmě bychom byli rádi, pokud by byly rychlejší i v prvním, druhém a vůbec ve všech kolech…"
 
"Přišli jsme na to, že naše pneumatiky byly na začátku příliš studené. Michael říkal, že auto na začátku trochu klouzalo. Po prvním kole byl však opět rychlý a pomalu se na Buttona dotahoval. Doufali jsme, že je Jenson o něco lehčí, což se potvrdilo. Pak Michael najel čtyři sekundy během dvou kol a bylo rozhodnuto. Lehce se to říká, ale je těžké to udělat. Výsledek však byl takový, jaký byl."