Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Williams má k dispozici hned dva aerodynamické tunely

Williams má k dispozici hned dva aerodynamické tunely

Ve světě formule 1 je v tomto ohledu na absolutním vrcholu.

Jak jsme Vás již informovali, dochází v technickém oddělení Williamsu k personálním změnám. Lidé se mění, ale strategické investice zůstávají.
 
Tým se může pochlubit již druhým aerodynamickým tunelem. Ten by měl disponovat technologií, která by měla výrazně vylepšit možnost testování na simulované trati. Význam aerodynamiky je čím dál tím důležitější a Williams očekává, že mu možnost provádět simulace hned na dvou frontách napomůže v návratu na vrchol.
 
Práce na stavbě druhého tunelu byly zahájeny v listopadu 2002 a uvedení do provozu proběhlo o dvanáct měsíců později.
 
Na ploše 2600 m2 vznikla stavba, na kterou bylo spotřebováno 560 tun oceli a 5250 tun betonu (ekvivalent tří set padesáti nákladních aut). Turbína sama o sobě spotřebovává 2,5 MW a dokáže během třiceti sekund urychlit vzduch na rychlost 280 kilometrů za hodinu.
 
Technologie tunelu sestává z nekonečného ocelového pásu, který se odvíjí rychlostí 80 metrů za sekundu. Synchronní víceosý management tunelu umožňuje simulovat vybočení, jízdu nahoru, dolů i rovně, změny směru a boční simulace.
 
Specifikace tunelu jej činí vůbec nejlepším technologickým počinem v automobilovém průmyslu. V kombinaci s prvním tunelem tak má Williams technologii na nejvyšší světové úrovni, která nemá ani ve formuli 1 konkurenci.
 
Dr Antonia Terzi odpovědná za aerodynamiku popisuje, jak může tunel napomoci zlepšení výkonů na trati: "Dnes máme dva tunely a to by mělo přinést výrazné zlepšení ve vývoji aerodynamiky. Co je však ještě důležitější – s drobnými zlepšeními v oblasti aerodynamiky je nezbytné garantovat konzistenci a přesnost měření. Díky tomu, že jsme schopni replikovat chování vozu na trati, zaznamenáváme zlepšení v přesnosti měření až o třicet procent. To nám napomůže v rychlejším zakomponování nových vylepšení do závodního vozu a tím i jeho průběžný vývoj."
 
"Aerodynamika bude vždy klíčovým prvkem formule 1. Na pozadí navrhovaných změn pravidel je toto zařízení vůbec nejlepší obdobnou technologíí  ve světě sportu. Přínosy by měly být měřitelné. Ve spojení se silným týmem, včetně doktora Johna Davise, který řídí a vyvíjí infrastrukturu a hlavní aerodynamičky doktorky Antonie Terzi, máme podle mého názoru ten nejlepší tým, který by měl podpořit Sama v jeho nové roli," uvedl Patrick Head.