Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Stefano Domenicali považuje chyby Ferrari za nepřípustné

Stefano Domenicali považuje chyby Ferrari za nepřípustné

Tým z Maranella zažil nejhorší vstup do sezóny od roku 1992.

Šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali říká, že chyby, kterých se italský tým během Velké ceny Malajsie dopustil, jsou nepřípustné.

Ferrari zažilo nejhorší vstup do sezóny od roku 1992, kdy rovněž v prvních dvou velkých cenách nezískalo ani bod.

Víkend na Sepangu byl navíc ze strany týmu plný chyb, počínaje lehkovážností v kvalifikaci a následným výpadkem Felipeho Massy v první části a konče taktickými minelami během závodu, zejména velice uspěchaným přezutím na mokré pneumatiky v případě Kimiho Räikkönena.

Domenicali přiznal, že situace je neakceptovatelná a každý v týmu je zodpovědný za své chyby.

"No, určitě to není pozitivní víkend. Už je to podruhé v řadě a to jistě není dobré. V každém případě musíme okamžitě zareagovat.

Lidé musí nést zodpovědnost za své chyby a to je důležité ve chvíli, kdy se nám nedaří jak po stránce výkonnostní, tak po stránce vedení týmu. Rozhodně to není přijatelné a já to neakceptuji."

Ital přiznal, že se Ferrari musí zapracovat jak na vývoji a zlepšení vozu, tak na tom, aby se do budoucna vyhnul podobným excesům.

"Musíme zvážit dvě věci. Po výkonnostní stránce se musíme ujistit, že budeme v Číně schopni vrátit se na špici. Mělo by se tak stát už v Šanghaji.

Víme, z toho, co jsme viděli, že je to aerodynamika, na které musíme zapracovat. Takže, je potřeba prostě vyvíjet v oblasti aerodynamiky. Potřebujeme více přítlaku. To je nejkritičtější místo vozu, které v tuto chvíli vidíme.

Takže, to je nejdůležitější věc, kterou musíme v továrně udělat. Musíme pracovat ve dne v noci, pokusit se zlepšit výkonnost vozu.

Další věc ohledně výkonnosti, musíme zjistit, proč například v pátek byl náš vůz s velkým množstvím paliva na měkkých pneumatikách velice, velice konkurenceschopný a na jiných pneumatikách už je to složité.

Takže máme vůz, který je velmi, velmi citlivý na rozdílné množství paliva a typ pneumatik.

Z hlediska vedení týmu se musíme samozřejmě také zlepšit, protože to je něco, co už do budoucna nemůžeme akceptovat."