Jules Bianchi vyhrál závod zkrácený pro hustý déšť

Euroserie F3, Norisring - 1. závod
Jules Bianchi zvýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí Euroserie formule 3, když vyhrál první závod na německém Norisringu. Okruh v ulicích Norimberka dnes trápil nárazový, ale velmi hustý déšť, jehož terčem se stal i třetí podnik jediného formulového seriálu v rámci víkendu DTM.
Pilot ART Grand Prix měl cestu k vítězství poměrně snadnou, klíčovými momenty bylo předjetí vedoucího Alexandera Simse při restartu v sedmém kole a využití jeho souboje se Stefanem Colettim.
Závod byl velice zmatený. V devatenáctém kole ředitelství závodu okamžitě reagovalo na začínající průtrž mračen a vyvěsilo červené vlajky. Nastalo horečné přezouvání na mokré pneumatiky a čekání na další vývoj situace. Závod byl sice po nějaké době rozjet za safety carem, po jeho zajetí bylo ale jezdcům odmáváno šachovnicovou vlajkou, neboť vypršel časový limit vypsaný pro závody formule 3.
Na začátku už to ale pro Bianchiho málem dopadlo špatně. Na začátku zaváděcího kola totiž neodjel ze startovního roštu. Do karet mu ale nahrál fakt, že pole Euroserie F3 je početné, Francouz tak měl dost času na to, aby svůj vůz dostal do pohybu před tím, než jej minul poslední jezdec a mohl se tak zařadit zpátky na své druhé místo.
Své první pódiové umístění vybojoval Alexander Sims. Brit včera překvapivě vyhrál nesmírně vyrovnanou kvalifikaci, ve které se do jedné sekundy vměstnalo hned dvacet jezdců.
Sims dobře odstartoval a udržel se ve vedení. Ve druhé zatáčce ale došlo k hromadné havárii, kterou odstartoval Brendon Hartley, když zezadu najel do Valtteriho Bottase. Na trať tak musel safety car.
Při restartu ale Sims první místo neuhájil a předjel jej Bianchi. Brit se navíc nemohl soustředit na opětovný zisk své pozice, zezadu na něj totiž dorážel Stefano Coletti.
Monačan byl na Norisringu jedním z jezdců, kteří ze zadního křídla odstranili jednu z přítlačných ploch a na rovinkách tak dosahoval větších rychlostí. To mu v souboji se Simsem nahrávalo. Sims se ale vždy dokázal buď ubránit, nebo si okamžitě vybrat své místo zpět.
Coletti si navíc musel hlídat také svá záda. Jeho souboje se Simsem totiž využili Esteban Gutierrez a Roberto Merhi k tomu, aby se na ně dotáhli.
Merhi v boji o čtvrté místo předjel Gutierreze, ve čtrnáctém kole ale při bránění své pozice minul brzdný bod a byl v první zatáčce dlouhý. Kvůli tomu se dostal pod tlak Christiana Vietorise, který si klestil cestu vpřed ze čtrnácté pozice na roštu.
Do boje o vedoucí pozice se zapojil i Adrien Tambay, který do závodu startoval třetí. Jeho snahu ale překazila penalizace průjezdu boxovou uličkou za ulitý start.
Za nejlepší šesticí dojel do cíle jako sedmý Jean-Karl Vernay. Osmou pozici, jeden bod a pole position do zítřejšího druhého závodu získal Sam Bird, který startoval šestnáctý a na svou konečnou příčku se dostal předjetím Henkieho Waldschmidta v patnáctém kole.
Vítěznému Bianchimu navíc udělal radost i fakt, že se jeho soupeř v boji o titul Mika Mäki připletl do zmiňované hromadné havárie v prvním kole.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
![]() |
ART Grand Prix |
32:03.917
|
2.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 0.483
|
3.
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 0.954
|
4.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 1.427
|
5.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 2.105
|
6.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 2.690
|
7.
|
![]() |
Signature |
+ 3.343
|
8.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 3.888
|
9.
|
![]() |
SG Formula |
+ 4.837
|
10.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 5.371
|
11.
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 5.979
|
12.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 6.343
|
13.
|
![]() |
Motopark Academy |
+ 6.674
|
14.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 8.760
|
15.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 9.123
|
16.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 10.393
|
17.
|
![]() |
HBR Motorsport |
+ 12.571
|
18.
|
![]() |
HBR Motorsport |
+ 14.678
|
19.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 16.579
|
20.
|
![]() |
Kolles & Heinz Union |
+ 17.002
|
21.
|
![]() |
SG Formula |
+ 1 kolo
|
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 10 kol
|
|
![]() |
Signature |
+ 20 kol
|
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 20 kol
|
|
![]() |
Motopark Academy |
+ 20 kol
|
|
![]() |
Kolles & Heinz Union |
+ 20 kol
|
|
![]() |
Signature |
+ 20 kol
|
Průběžné pořadí jezdců po pěti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
ART Grand Prix |
28
|
2.
|
![]() |
Manor Motorsport |
20
|
3.
|
![]() |
Prema Powerteam |
18
|
4.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
17
|
5.
|
![]() |
Signature |
17
|
6.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
17
|
7.
|
![]() |
Signature |
9
|
8.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
9
|
9.
|
![]() |
ART Grand Prix |
9
|
10.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
8
|
11.
|
![]() |
ART Grand Prix |
5
|
12.
|
![]() |
SG Formula |
4
|
13.
|
![]() |
Motopark Academy |
1
|