Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Renault na Nürburgringu nasadí výrazně modifikovaný vůz

Renault na Nürburgringu nasadí výrazně modifikovaný vůz

Ve zbytku sezóny by chtěl být výkonnostně třetím nejsilnějším týmem.

Renault na Velkou cenu Německa přiveze výrazně modifikovaný vůz, od kterého si hodně slibuje. Výkonnostně by se totiž rád stal třetím nejsilnějším týmem současného startovního pole.

Fernando Alonso v dosavadním průběhu sezóny nasbíral pouze jedenáct bodů, navíc zatím nedosáhl na lepší než páté místo. Nelson Piquet dokonce ještě nebodoval. Pokud tedy tým chce předvést podobný vzestup jako loni, čeká jej spousta práce.

Ale ačkoliv si letos Alonso stěžoval na skutečnost, že je schopen bojovat pouze o nižší bodované příčky, tým doufá, že to se nyní změní. Na nasazení nových dílů, především aerodynamického rázu, pohlíží optimisticky.

"V každém závodě jsou představeny nové díly a pro Nürburgring máme slušnou modifikaci, která zahrnuje další verzi nového předního křídla, které jsme vyzkoušeli na Silverstonu." řekl šéfinženýr týmu, Pat Symonds.

"Také doufáme, že nasadíme nové části zajišťující obtok zadních kol a vylepšený kryt motoru, stejně jako některé mechanické novinky.

Jako vždy zaměřujeme naši pozornost na aerodynamiku, protože je to stále základní element, který vozu přináší nejvíce rychlosti. Ale spíše než na montování nových dílů pracujeme také na použitelnosti této aerodynamiky, zkoumáme její mapování, abychom z vozu dostali co nejvíce v každé zatáčce."

Symonds věří, že situace, kterou Renault zažil loni, se opakuje. Začátek sezóny nebyl úplně podle představ týmu a nyní by se karta měla začít obracet.

"Jsme ve stejné pozici jako loni, kdy jsme řekli, že chceme mít do konce sezóny třetí nejrychlejší vůz. Učinit tak letos je pravděpodobně těžší, protože střed pole je mnohem vyrovnanější a oblasti, ve kterých můžeme vyvíjet, jsou omezené.

Ale zakončit sezónu s třetím nejrychlejším vozem stále musí být naším cílem, ačkoliv je obtížné předpovědět, kde skončíme v hodnocení šampionátu."

Alonso potvrdil, že postoupit polem vpřed je letos těžší, protože týmy jsou velice vyrovnané.

"Pozice, ve které v tuto chvíli jsme, je podobná té loňské, ale tentokrát jsou si všechny týmy mnohem blíž, takže je těžší udělat krok vpřed. Pokud dokážete novými díly získat tři nebo čtyři desetiny, může to znamenat velký rozdíl a posunout vás to o pět nebo šest míst v pořadí výš.

A to je to, co tým hledá, tu magickou součástku, která nás výrazně posune, ale víme, že není snadné ji najít."