Jules Bianchi je k nezastavení, i Nürburgring padl

F3 Euroseries, Nürburgring - 1. závod
Jules Bianchi letos vede napříč Euroserií formule 3 veleúspěšné tažení, ve kterém dobývá okruh za okruhem. Dosud pouze Hockenheim odolal, v jeho případě ale bude mít Francouz na konci sezóny šanci na reparát.
Po dnešním prvním závodě víkendu si ale může odškrtnout i Nürburgring, také na legendární trati se mu totiž podařilo ukořistit deset bodů za sobotní triumf.
Velmi úspěšný den má za sebou celý tým ART Grand Prix, včerejší obsazení tří nejlepších pozic na startovním roštu totiž dnes jeho jezdci dokázali přetavit ve stejně dobrý výsledek.
Nejlepší start z této trojice předvedl třetí Valtteri Bottas, který okamžitě přespurtoval Estebana Gutierreze a tlačil se i na Bianchiho, ten si ale dokázal vedení pohlídat.
Od té doby už byl závod v podání Bianchiho jasnou záležitostí, během úvodního kola si vyjel slušný náskok, který nadále zvyšoval a cílovou pásku proťal více než třináct sekund před ostatními.
To Bottas v úvodu závodu za svými zády vodil celý vláček soupeřů, brzy se ale svým pronásledovatelům odtrhl a měl tak prostor pro klidnou jízdu.
Roli štvané zvěře tak převzal Esteban Gutierrez, kterého velmi dlouho vystavoval tlaku Sam Bird. Mexičan se ale dokázal vyvarovat chyb, jeho jediné zaváhání přišlo na výjezdu ze šikany NGK, jenže tam bylo pro Birda naneštěstí příliš málo prostoru k útoku.
I přes tyto boje se Gutierrez s Birdem dokázali vzdálit ostatním, další skupinku za nimi vodil Mika Mäki. Ten do cíle nakonec dojel pátý, těsně před svým týmovým kolegou Jeanem-Karlem Vernayem.
Poslední dvě bodované pozice patří jezdcům týmu Petera Mückeho, Alexanderu Simsovi a Christianu Vietorisovi. Ten tak dnes s Bianchiho vedením v průběžném pořadí šampionátu opět mnoho nenadělal.
Vietoris ale může být rád alespoň za to, že zítra odstartuje díky dnešnímu osmému místu z pole position, málem totiž bylo všechno jink. Němec dnes totiž špatně odstartoval a propadl se mimo bodovaná místa, ve třetí zatáčce ale chytře pár soupeřů objel vnějškem, aby se na svou pozici vrátil.
V závěru závodu měl navíc plná zrcátka dotáírajícího Stefana Colettiho, ten ale nakonec nedokázal nic vymyslet.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
![]() |
ART Grand Prix |
31:01.013
|
2.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 13.722
|
3.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 14.693
|
4.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 15.638
|
5.
|
![]() |
Signature |
+ 19.456
|
6.
|
![]() |
Signature |
+ 20.138
|
7.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 20.422
|
8.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 21.756
|
9.
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 22.475
|
10.
|
![]() |
SG Formula |
+ 26.781
|
11.
|
![]() |
Motopark Academy |
+ 29.577
|
12.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 30.995
|
13.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 35.383
|
14.
|
![]() |
Signature |
+ 46.674
|
15.
|
![]() |
Motopark Academy |
+ 46.958
|
16.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 50.199
|
17.
|
![]() |
HBR Motorsport |
+ 53.498
|
18.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 53.694
|
19.
|
![]() |
Kolles & Heinz Union |
+ 56.761
|
20.
|
![]() |
Kolles & Heinz Union |
+ 57.627
|
21.
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 1:00.280
|
22.
|
![]() |
HBR Motorsport |
+ 1:02.031
|
23.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 1:02.938
|
24.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 1:19.035
|
25.
|
![]() |
SG Formula |
+ 1 kolo
|
Průběžné pořadí jezdců po jedenácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
ART Grand Prix |
72
|
2.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
44
|
3.
|
![]() |
Signature |
35
|
4.
|
![]() |
ART Grand Prix |
34
|
5.
|
![]() |
Manor Motorsport |
28
|
6.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
28
|
7.
|
![]() |
Prema Powerteam |
19
|
8.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
18
|
9.
|
![]() |
Signature |
18
|
10.
|
![]() |
ART Grand Prix |
15
|
11.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
8
|
12.
|
![]() |
SG Formula |
8
|
13.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
6
|
14.
|
![]() |
Motopark Academy |
4
|
15.
|
![]() |
Signature |
2
|