Newey má nad CFD technologií pochybnosti
Bez aerodynamického tunelu podle něj nelze uspět.
Adrian Newey vyjádřil pochybnosti nad tím, že tým formule 1 může uspět bez použití aerodynamického tunelu narážeje na nový vůz Virginu, který se chlubí tím, že k jeho konstrukci byla využita pouze CFD technologie.
VR-01 je prvním vozem moderní doby vyrobeným výhradně technologií CFD (Computational Fluid Dynamics = výpočtová dynamika tekutin - pozn. red.) bez použití větrného tunelu. Šéfdesigner týmu Nick Wirth je přesvědčený, že moderní počítačové simulace jsou na dostatečně vysoké úrovni, aby jim dodaly veškeré informace, které potřebují.
Nicméně designerské eso Newey si myslí, že CFD má stále svá omezení a že aerodynamický tunel zůstává velmi důležitou součástí vývoje vozu.
"Myslím, že CFD je velmi mocný nástroj, o tom není pochyb, a jde o nový druh simulace reálného prostředí," řekl Newey při odhalení nového Red Bullu, když se ho novináři ptali na názor ohledně vozu Virgin. "Aerodynamický tunel je simulace skutečného světa.
CFD je elektronická simulace reálného světa, avšak stále má svá úskalí - v neposlední řadě, každá jízda v CFD s danou polohu vozu, nebo světlou výškou, či cokoli jiného, je diskrétní jízdou. Zatímco, když v aerotunelu provádíme tzv. normální jízdu, máme na voze 20 a více referenčních bodů. Jinými slovy, je to stejné jako 20 jízd v CFD.
Vlastně jde o velikosti, vaše CFD mašiny musí být o hodně větší, aby zvládli zpracovat tolik jízd. Navíc jsou zde oblasti, které CFD stejně jako větrný tunel neumí zachytit - jako například základní aerodynamické vlastnosti.
Čili uvidíme, jak to nakonec bude vypadat. Jde o odlišnou cestu a můj osobní názor je, že je v tuto schvíli stále třeba kombinovat oba prostředky. Ale třeba se jejich vozu bude velmi dařit a já budu muset svůj názor pozměnit."