KERS by do Formule 1 mohla dodávat soukromá společnost
Tuto možnost by uvítaly zejména nové, finančně nepříliš silné týmy.
Myšlenka znovuzavedení systému KERS od příští sezóny se posouvá stále dál. Ferrari a Renault se snaží přesvědčit ostatní týmy, aby s návratem systému rekuperace kinetické energie souhlasily.
Některé stáje však podmiňují svůj souhlas tím, že návrat KERS musí být finančně dostupný a ekonomicky zajímavý. Pokud nebude, chtějí odložit znovuzavedení systému až do roku 2013, kdy se začne používat nový motor a s ním spojený balíček dalších komponent.
Problém mají především malé a nové týmy, které nemají příliš velký rozpočet a kapacity na to, aby byly schopné vyvinout si svůj vlastní systém. A právě pro ty se ostatní členové FOTA snaží najít řešení.
To by mohla přinést britská společnost Flybrid, která předložila asociaci týmů svůj návrh na dodávku systému KERS kterémukoliv týmu Formule 1 už pro rok 2011.
Společnost Flybrid nabízí KERS setrvačníkového typu, který vyvíjela od roku 2007 ve spolupráci s týmem Honda a který měl být nasazen v loňské sezóně, jenže před jejím začátkem Honda oznámila svůj odchod z Formule 1.
Flybrid nicméně mezitím uplatnil svůj systém v automobilovém průmyslu, přičemž jedním z jeho hlavních zákazníků je společnost Jaguar Cars.
Flybrid by měl být podle některých zdrojů schopen zásobovat svým systémem KERS celé startovní pole, který kterýkoliv tým, který by o něj projevil zájem.
Na jeho nabídku reagoval technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne, který řekl, že jeho tým by měl s vývojem vlastního systému problémy a proto vítá jakoukoliv nabídku dodávky, která má z komerčního hlediska smysl.
"Myslím, že pro nás je implementace systému KERS rozhodně složitá," řekl Gascoyne. "Podle nás je to (systém KERS - pozn. redakce) velice významné a myslíme si, že je to pro tento sport dobrá zpráva, ale máme za to, že má větší smysl představit to až s novým motorem v roce 2013.
Nicméně, pokud by to bylo nabídnuto pro příští rok, pak bychom se na to podívali, ale muselo by to mít komerčně smysl."