Ferrari zaměstnalo bývalého šéfa Bridgestone F1 Hamašimu
Tým chce letos přemoci jeden ze svých velkých problémů - pneumatiky.
Ferrari chce letos výrazně zapracovat na využití potenciálu pneumatik, v čemž v loňském roce často zaostávalo za svými konkurenty. Proto se rozhodlo angažovat Hirohideho Hamašimu, bývalého šéfa oddělení pro Formuli 1 u Bridgestonu.
Fernando Alonso a Felipe Massa se během sezóny 2011 nejednou potýkali s problémy s pneumatikami, zejména s tvrdší směsí.
Italský tým proto jako součást své restrukturalizace zaměstnal vedoucího představitele bývalého výhradního dodavatele pneumatik pro Formuli 1. Hamašima se bude přímo zodpovídat novému technickému řediteli Patu Fryovi.
Šéf stáje Stefano Domenicali na tradiční akci Wrooom tuto informaci ve středu oznámil: "Hamašima přichází dnes a my budeme v budoucnu těžit z jeho přínosu pro vývoj vozu a záležitostí kolem pneumatik.
Loni jsme měli problémy, když jsme se trápili za některých podmínek a cílem je využít významného přínosu z jeho strany. Bude pro nás referencí a my od něj očekáváme důležitý přínos.
On zná svět pneumatik. Jeho znalosti jsou významné a my jsme využili této příležitosti k posílení našeho pochopení v této oblasti.
Loni jsme nebyli tak dobří v maximálním využití pneumatik, které jsme měli v rukou, což je důvod, proč k týmu přichází."
Hamašima však není jediným novým členem týmu Ferrari, stáj z Maranella totiž v rámci velké restrukturalizace provádí ve svých řadách spoustu změn. Domenicali například potvrdil také příchod Steva Clarka od Mercedesu jakožto posilu inženýrů na okruhu a inženýra Jonathana Heala a aerodynamika Lawrence Hodgeho od McLarenu.
Ačkoliv jejich vliv se nezačne projevovat dříve než za několik měsíců, Domenicali tvrdí, že by Ferrari mělo být schopné dát zapomenout na loňské zklamání.
"Spoléháme na něj (Pata Frye) ve snaze reorganizovat strukturu, kterou chceme, v posledních několika měsících jsme odvedli podstatný kus práce. Ještě není hotovo, neznamená to ale, že se můžeme vymlouvat na to, že musíme počkat a uvidíme."
Vedle přeměny struktury technického týmu chce Ferrari také výrazně inovovat svůj vůz, který má být proti loňskému roku značně odlišný.
"Řekněme, že zejména z mechanického hlediska je to proti minulosti převrat," řekl Domenicali. "Bude to odlišné auto, ta odlišnost ale bude relevantní pouze tehdy, pokud vůz bude konkurenceschopný. Jsou na něm nějaké nové koncepty, které na předchozích vozech nebyly nikdy předtím použity."
Ohledně očekávání na rok 2012 byl však Domenicali zatím spíše zdrženlivý: "Víme, že jsou tu očekávání a je to součástí našeho dědictví a naší současnosti. Víme, že musíme být realističtí. Nemusíme nic vykřikovat, než začneme pracovat na trati.
Uvnitř týmu vidím spoustu ohromného úsilí maximalizovat výkonnost v celé řadě oblastí, samozřejmě výkonnost, řekl bych.
Jak víte, je třeba vypořádat se s každým detailem, abychom zajistili, že budeme vítězný tým. Musíme se udržet před ostatními na startech, musíme zlepšit práci během zastávek v boxech, musíme zajistit dostatečnou spolehlivost a víme, že po mechanické stránce musí být auto perfektní.
Co se týče zvládání strategie během závodů, všechny tyhle oblasti musí být na limitu, chcete-li vyhrávat, a to je cílem, který uvnitř týmu máme."