Ferrari zatím zaostává, přiznává Alonso
Španěl prozradil, že jedním z problémů jsou výjezdy ze zatáček.
Fernando Alonso přiznal, že Ferrari by nemuselo jet na první velkou cenu letošní sezóny s nejrychlejším vozem, na druhou stranu však poznamenal, že je ještě příliš brzy na to odhadovat rozložení sil.
Zatímco hlavní rivalové Ferrari již provádějí kvalifikační a závodní simulace, stáj z Maranella stále jezdí po trati se senzory a pracuje na aerodynamice svého F2012.
Alonso však nevidí v této situace problém a tvrdí, že je lepší snažit se více pochopit, kde se letošní vůz potřebuje zlepšit.
"Je pravda, že stále sbíráme informace o autě, informace, které jsme mnohdy už měli mít v kapse, ale zdá se, že auto je náročné pochopit a my musíme lépe pochopit, jak se chová," řekl Alonso po svých dvou dnech testů v Barceloně.
"Pamatuji, jak jsme loni poslední den loňských testů absolvovali závodní vzdálenost a v Austrálii jsme byli 1,5 sekundy za Red Bullem. Takže odjet délku závodu se vždycky hodí, ale já preferuji hledat s rychlým autem spolehlivost než mít silné auto, které je pomalé."
Na otázku, zda myslí, že letošní F2012 má potenciál na to být v Melbourne vítězným vozem, Alonso odpověděl: "Uvidíme. Myslím, že na tohle je ještě příliš brzy.
Naše cíle jsou rozhodně ambiciózní. To je pro Ferrari normální, vždycky se snažíte vyhrávat hned od začátku šampionátu, pokud chcete být mezi kandidáty na titul, to bylo přes zimu naším cílem.
V tuto chvíli přesně nevíme, kde jsme. Myslím, že možná nejsme nejrychlejší, ale rozhodně nejsme nejpomalejší, takže musíme počkat a uvidíme, zejména v posledních testech. Za teplejších podmínek atd. v Austrálii uvidíme, jak auta fungují a ve třetí části kvalifikace bude ten pravý čas koukat, jak na tom kdo je.
Red Bull vypadá konkurenceschopně. Není to překvapením, jelikož už v tom autě mají za poslední dva, tři roky kontinuitu, takže je těžké to najednou úplně pokazit.
Oni budou nahoře každopádně, takže McLaren a Ferrari musejí něco vymyslet a být kreativnější, aby Red Bull porazily, a to je to, co oba týmy udělaly. McLaren a Ferrari, zvolily odlišná řešení, možná odlišné filozofie, které jsou možná komplexnější, ale výsledek uvidíme až v Melbourne a hlavně v listopadu."
Alonso zároveň odmítl kritiky pozorovatelů, kteří tvrdí, že se F2012 nezdá být v zatáčkách Katalánského okruhu tak dobře vyvážené, jako jeho konkurenti, přiznal však, že vůz zatím ztrácí na výjezdech.
"Z jezdeckého pohledu vám auto vždycky přijde nestabilní, vždycky chcete stále větší přítlak. Nevím, jak ostatní, ale když řídíte auto, připadá vám, že ostatní mají stejný problém.
Když řeknete, že ostatní nemají stejné problémy, pak to bude problém, v testech je ale těžké pochopit, co ostatní dělají, sledovat ostatní je vždycky těžké.
Někdy nazujeme velice staré pneumatiky a jdeme se snažit o konstantní časy a v zatáčkách jste pak velice pomalí. Jiné auto pak v tu chvíli jede na nových gumách a má málo paliva, takže v zatáčkách létá. Zvenku je proto těžké něco poznat. V jedné oblasti se ale zlepšit musíme, výjezdy ze zatáček jsou jednou z oblastí, kde se trápíme, ano."