Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Týmy čekají na závěrečné rozhodnutí o křídlech Mercedesu

Týmy čekají na závěrečné rozhodnutí o křídlech Mercedesu

O víkendu Velké ceny Austrálie nakonec k podání protestu nedošlo.

Lotus a Red Bull chtějí nejprve počkat na konečné vyjádření Mezinárodní automobilové federace, než případně podají protest proti současným křídlům vozů týmu Mercedes.

Oba týmy o víkendu Velké ceny Austrálie mluvily s technickým delegátem FIA Charliem Whitingem o tom, zda křídla Mercedesu odpovídají současným technickým regulím.

Na bočnicích zadního křídla letošního W03 se z vnitřní strany nacházejí speciálně tvarované díry, které jsou zakryté vrchním dílem křídla, pokud není aktivován systém DRS. Když však jezdec systém využije a horní díl křídla se otočí, díry se odkryjí a umožní speciální proudění vzduchu, údajně vedené na přední křídlo, kde pomáhá snižovat jeho aerodynamickou efektivitu a tím pádem zvyšovat maximální rychlost.

Nespokojené týmy přitom tvrdí, že takový systém není legální, neboť se jedná o aerodynamický prvek ovládaný pohybem jezdce, pro který není v pravidlech udělena výjimka. Ta je přitom udělena pro systém DRS, jehož použitím se řešení Mercedesu aktivuje.

Šéf týmu Lotus Eric Boullier v rozhovoru pro Autosport řekl, že příštích několik dní bude klíčových ve snaze vyřešit celou situaci přijatelnou cestou.

"Stále jednáme s Charliem," řekl Boullier. "Samozřejmě jsme tady (v Austrálii) nechtěli nic dělat, jen jsme chtěli získat správné pochopení.

Popravdě, nebylo by správné poškodit výsledek závodu, takže máme v plánu počkat do příštího týdne. Uvidíme, jak to bude."

Šéf stáje Red Bull Christian Horner dodal: "Myslím, že existují různé interpretace zadního křídla Mercedesu. My jsme vedli nějaké diskuze s Charliem a rozhodli jsme se o tomto víkendu neprotestovat.

Zřejmě byly jiné týmy, které byly ještě více znepokojené než my, ale já si myslím, že je to něco, co si zkrátka chceme vyjasnit, protože by se dalo říct, že je to změna ovlivněná jezdcem.

Jezdec stiskne tlačítko a odkryje tu díru, takže je to aktivováno jezdcem, což by nebylo v souladu s pravidly. Myslím, že se o tom během následujících pěti dní bude ještě hodně debatovat."

Horner řekl, že pokud se FIA usnese, že je systém Mercedesu legální, pak zřejmě konkurenční týmy čeká nákladný vývoj vlastního řešení stejného systému.

"Je to chytrý systém a klobouk dolů před Mercedesem za to, že jej vymysleli, ale pro nás je nejdůležitější, je v pořádku?

Frustrující na všech těchto systémech je, že budou nepochybně pro příští rok zakázány, ale my se do té doby budeme tímto nápadem zabývat.

Nevyhnutelně s tím budou spojeny značné výdaje. Byl by to vývoj, kterým by se zabývaly přední týmy, ale mohlo by to být něco, co by pro menší týmy mohlo být příliš drahé."