Premiérové vítězství posádky Salaquarda - Vilander
Tisková zpráva týmu z víkendu MS GT1 ze Slovenska.
Ferrari a tým AF Corse ve své premiérové sezóně v mistrovství světa FIA GT1 vyhrály závod během čtvrtého podniku šampionátu na Slovakiaringu. Filip Salaquarda a Toni Vilander s Ferrari 458 Italia se startovním číslem 3 získali skvělý výsledek v sobotním kvalifikačním závodě a to především díky vynikajícímu výkonu v souboji nejen proti soupeřům, ale i proti silnému dešti a olejem znečištěné trati. Pozitivním výsledkem je i čtvrté místo posádky Salaquarda - Vilander v nedělním hlavním závodě.
Výkon česko-finské dvojice doplnila i perfektní připravenost italského týmu, strategie a umění mechaniků.
Sobotní vítězství je pro tým AF Corse o to cennější, že jej získal i přes nepříznivé vyrovnávání výkonnosti vozů, které Ferrari 458 Italia činí v porovnání s ostatními soupeři těžší.
Druhé Ferrari 458 Italia pilotované dvojicí Francesco Castellacci - Enzo Ide skončilo v kvalifikačním závodě dvanácté, když oba jezdci se na chvíli ocitli mimo trať. V nedělním závodě pak mladé duo po startu z dvanáctého místa skončilo deváté.
Příští podnik mistrovství světa FIA GT1 bude 6. - 8. července hostit portugalské Algarve.
Filip SALAQUARDA
Kvalifikace 4. místo 2:03.001
Kvalifikační závod 1. místo 25 kol
Závod 4. místo 29 kol +17.260
„Sobotní závod rozjížděl Toni, měl skvělý start a ze čtvrtého místa se dostal do čela. Během svého stintu si dokázal vytvořit zhruba čtyřsekundový náskok. Před střídáním to začalo být na trati zajímavé, začalo pršet a jely se časy o dvě sekundy pomalejší. Pit stop se nám celkem povedl, v tom jsme se hodně zlepšili, ale McLaren za mnou byl v boxech o kolo dříve, měl teplejší pneumatiky a kousek se mi přiblížil. Jakmile začalo víc pršet, viděl jsem, že naše Ferrari funguje mnohem lépe a začal jsem si vytvářet náskok. Byl jsem asi o sekundu až sekundu a půl na kolo rychlejší, proto jsem si mohl dovolit v závěru zvolnit. Viděl jsem blížící se Lamborghini, ale věděl jsem, že mám dostatečný náskok.“
„Nedělní závod jsem rozjížděl já, start se mi celkem povedl a udržel jsem vedení. Viděl jsem strkanice za sebou a díky nim jsem si mohl vytvořit drobný náskok. Ovšem okolo dvanácté minuty začaly velice rychle odcházet pneumatiky a auto se stalo poměrně nedotáčivým. Proto mne mohl Makowiecki předjet. Navíc to bylo s kontaktem, což mne zpomalilo a o dvě zatáčky později mně předjel i Buurman. BMW v zatáčkách fungovalo skvěle. Toniho stint měl podobný scénář, chvíli dojížděl Mercedes před sebou, ale po nějakých šesti kolech mu začaly odcházet pneumatiky a na lepší než čtvrté místo to dnes nebylo.“