Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Je Alonso na útěku za titulem?

Je Alonso na útěku za titulem?

Španěl vede šampionát s dosud největším náskokem.

Fernando Alonso o víkendu vyhrál Velkou cenu Evropy a vrátil se do čela šampionátu. Je to jen další z mnoha výměn ve vedení, nebo už Španělův útěk za titulem?

Dvojnásobný šampion se ve Valencii stal prvním jezdcem, který v letošní sezóně vybojoval své druhé vítězství. Před třemi měsíci v Austrálii by se přitom těžko našel někdo, kdo by na Španěla vsadil.

Fernando Alonso letos potvrzuje slova mnohých odborníků, kteří říkají, že je v současné době nejlepším jezdce Formule 1. Osobně se řadím mezi ty, které Alonsovo vítězství na domácí trati překvapilo, rozhodně však neudivilo.

Ferrari už při předsezónních testech tušilo, že jeho letošní F2012 nebude nejlepším vozem, přesto však výsledek v Austrálii znamenal studenou sprchu. Nový vůz byl o sekundu pomalejší než konkurence, přičemž ke špičce se posunulo více týmů než kdy dřív.

Úvod sezóny měl být pro stáj z Maranella snahou neztratit příliš a udržet si naději na boj o letošní titul. Realita však byla taková, že Alonso na sedmý závod do Kanady přijel v pozici lídra šampionátu.

Jak je to možné, ptali se mnozí? Odpověď je přitom snadná. Po závodě ve Valencii zůstává Alonso jediným závodníkem z celého pole, který v každé velké ceně dokázal bodovat. Naproti tomu vítěz prvního závodu v Austrálii Jenson Button své bodové konto z Melbourne nedokázal ještě ani zdvojnásobit. Favoritům se zatím nedaří naplnit svůj potenciál.

Letošní ročník je rekordně vyrovnaný. Ještě nikdy se nestalo, aby prvních sedm závodů vyhrálo sedm různých jezdců. Ještě nikdy se nestalo, aby prvních třináct jezdců od sebe dělily pouhé tři desetiny sekundy, tak jako ve druhé části kvalifikace ve Valencii.

Kdo chce uspět, nesmí si dovolit chyby. Špatné nastavení, jezdecká chyba, technická závada, za to všechno se letos platí více než kdy jindy. Ztráta desetiny sekundy může znamenat rozdíl tří řad na startovním roštu.

Leccos se dá dohnat v závodě, díky novým pravidlům a pneumatikám je možné předjíždět. Mince má však stále dvě strany, což znamená, že je možné během chvíle také o všechno přijít.

Říká se, že klíčem k úspěchu v letošní sezóně je porozumět pneumatikám. Možná ano. Nikomu se to však zatím plně nepodařilo a je pravděpodobné, že se tak ani nestane. Daleko důležitější je proto minimalizovat chyby a sbírat dobré výsledky s železnou pravidelností. V dosavadních osmi závodech se přitom našel jediný závodník, který tento cíl splnil – Fernando Alonso.

Španěl přitom dokazuje své zkušenosti, když se ani přes podobné pochvaly nenechává unést a neustále poukazuje na pravdivou situaci -  Ferrari stále ještě výkonnostně nestačí nejlepším. Rozhodně se však od začátku sezóny výrazně zlepšilo. Pro své soupeře tak představuje stále vážnější nebezpečí.

Alonso má nyní v čele šampionátu náskok 20 bodů, což je o 13 více, než se letos komukoli jinému podařilo. Na tahu jsou nyní soupeři. Musí dokázat Španěla zastavit. A to je stále těžší a těžší úkol. Jisté je jedno – ať už titul vybojuje kdokoli, bude to jeden z těch vůbec nejcennějších.