Přestupový kolotoč zřejmě roztočí Maldonado
Venezuelan je velmi blízko přestupu do Lotusu.
Blížící se rozhodnutí Pastora Maldonada o tom, zda přijme nabídku Lotusu na místo závodního pilota týmu pro příští rok, bude impulsem pro začátek jízdy kolotoče přestupů.
Jednání mezi Maldonadovým managementem a šéfy Lotusu začala během víkendu Velké ceny Brazílie poté, co se Lotus rozhodl, že již dále nebude čekat na to, až bude uzavřena smlouva s investiční společností Quantum Motorsports.
Venezuelan byl sice výrazně také spojován se Sauberem, má se však za to, že by spíše preferoval místo u Lotusu, pokud mu tým dá jistotu ohledně svého finančního zajištění.
Podle zdrojů britského Autosportu zatím nebylo žádné konečné rozhodnutí vydáno. Kvůli tomu se zatím zpátky se svými plány drží také další týmy ze středu pole, které čekají, až budou vědět, jakým směrem se Maldonado se svými silnými sponzory za zády vydá.
Na dotaz reportérů Autosportu ohledně posledních jednání Maldonado odpověděl: "Jsme docela blízko. V posledních měsících jsme na tom dost tvrdě pracovali a nyní jen čekáme na potvrzení - všechny věci, které se smlouvami musíte udělat.
Dokud ale nepodepíšete, tak nevíte. Preferuji mít podepsáno a 100% jistotu předtím, než vydáme prohlášení."
Jestli skutečně Maldonado zamíří k Lotusu (toto oznámení by mělo přijít ještě tento týden), spustí se lavina přestupů.
U Lotusu by v tom případě bylo plno, jelikož Romain Grosjean má své místo pro příští rok jisté.
Nezbylo by tak místo pro Nica Hülkenberga. U Němce se však očekává, že by se mohl vrátit do Force India, když to současný pilot Sauberu již před víkendem v Brazílii naznačil.
Jeho týmovým kolegou zřejmě bude Sergio Pérez. Mexičtí sponzoři, které Pérez má, jsou totiž pro Force India velkým lákadlem.
V případě zaplnění sedaček u Force India Hülkenbergem a Pérezem by se do Sauberu přesunul současný pilot týmu Adrian Sutil. Němec však zatím není úplně mimo hru o místo u svého letošního týmu.
Nejisté budoucnosti čelí jeho týmový kolega Paul di Resta. Brit nemá tolik sponzorů, aby měl možnost získat nějaké místo u týmu ve středu pole. A právě ti spíše preferují sponzorské peníze než talent. V posledních dnech se přitom začalo spekulovat o Di Restově přestupu do amerických závodů IndyCar.
Druhé místo u Sauberu by si měl udržet Esteban Gutiérrez. To v tom případě znamená, že teprve 18letý Sergej Sirotkin bude muset vzít zavděk místo rezervního pilota týmu.
Jediné volné sedačky ve startovním poli by tak zbývaly u Marussie a Caterhamu.
Jules Bianchi u Marussie už má své místo jisté a sedačku si s největší pravděpodobností udrží také Max Chilton. Rošáda by se však mohla konat u Caterhamu. Sedačka se totiž třese jak pod Giedem van der Gardem, tak pod Charlesem Picem. Caterham totiž zvažuje Heikkiho Kovalainena, Marcuse Ericssona a Robina Frijnse.