Plusy a mínusy pozdního příchodu Hondy
Podle Remiho Taffina nic nemůže nahradit testování přímo na trati.
Honda se rozhodla vrátit do F1 až v roce 2015, rok po zavedení novým motorových předpisů. Podle Renaultu má toto rozhodnutí své plusy i mínusy.
Už o dva měsíce uvidíme první ostrý start nové generace motorů. F1 přechází na šestiválcové turbomotory a mnohem více se začíná spoléhat na systémy rekuperace energie.
Vedoucí traťových operací u Renaultu, Remi Taffin, si myslí, že zpoždění nástup Hondy bude mít svá pozitiva i negativa: "Dalo by se argumentovat, že je to výhoda, ale dalo by se také argumentovat, že není. Máte rok navíc, abyste poznali svůj motor, a to může vést k mnohem lepšímu motoru pro rok 2015. Ale my i tak už nyní pracujeme na motoru pro rok 2015, takže je to nakonec velmi podobné."
„Je to jen otázka zdrojů, protože se nezaměří (Honda) na rok 2014 a mohou se plně soustředit na rok '15. Toto by mohlo být výhodou, protože všechny peníze i lidi zaměřili na příští sezónu, dokud náš vývoj je rozdělen."
Taffin ale dodává, že zkušenosti získané přímo na trati nemůže nic vynahradit: "Nebudou vědět, jak se motor bude chovat v autě, a nevěřím, že by jim to neuškodilo. I pokud v továrně uděláte vše správně, nedokážete si vše ověřit bez toho, abyste motor použili v autě."