Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Key: Auto Lotusu není v souladu s duchem pravidel

Key: Auto Lotusu není v souladu s duchem pravidel

STR ale zkoumalo podobné řešení a mohlo by se k němu vrátit.

Tak, jako většina letošních vozů, ani STR9 není žádným krasavcem. Přední část monopostu hyzdí "vyplazený jazyk", díky kterému nový vůz Scuderie Toro Rosso vyhovuje novým pravidlům FIA. Odborníky FIA pravděpodobně ani nenapadlo, jakými kreativními cestami se týmy dokáží vyhnout skutečnému přiblížení nosů jejich monopostů k vozovce. James Key ale obrací pozornost směrem k Lotusu E22.

Lotus si nechal první sérii testovacích dnů ujít a zveřejnil jen několik renderovaných obrázků, které však zobrazují i připravovaný "rozdělený nos", jehož jedna strana je přibližně o 5 centimetrů delší. Díky tomu by Lotus mohl chtít, aby pravidla za špičku nosu považovala pouze delší z výčnělků, přičemž ten kratší by již novému pravidlu nepodléhal.

Někteří insideři F1 pokládají zveřejněny obrázky E22 pouze za vtip, nebo pokus o znejistění konkurence. Jiní jsou přesvědčeni, že takový nos nevyhovuje technickým pravidlům.

James Key je ale přesvědčen, že Lotus by takový vůz mohl opravdu nasadit do závodů.

"Během vývoje STR9 jsme také uvažovali nad takovým řešením.", řekl Key novinářům v Jerezu. "Teoreticky to může fungovat dobře, ale cítili jsme, že by takové řešení mělo i mnoho nedostatků, proto jsme ho zavrhli. Ale chápu co tímto Lotus sleduje a když se věci uklidní, mohli bychom se na takové řešení podívat znovu. Nemyslím, že by takové auto bylo ilegální, jen není v souladu s duchem předpisů.", Domnívá se Key.

Hned na to ale Key dodal, že jejich dvojitý nos nebyl tak extrémní, jako ten od Lotusu.

Technický ředitel STR se už stihl v Jerezu trochu poohlédnout, ale zatím nenašel nic dalšího, co by si zasloužilo pozornost FIA.