Rod Nelson: Pozice zákazníka Williamsu neuškodí
Centrem pozornosti Williamsu se staly systémy obnovy energie.
Tým z Grove před letošní sezónou udělal strategicky mimořádně významný krok, když po krátké spolupráci opustil automobilku Renault a podepsal víceletou smlouvu s Mercedesem. A i když hodně insiderů favorizovalo před touto sezónou tovární týmy Ferrari a Mercedes, šéfinženýr Williamsu pro testování a podporu, Rod Nelson, se zákaznického postavení svého týmu neobává.
"Z přístupu Mercedesu jsme nadšeni", cituje Nelsona Autosport. "Na lidech od Mercedesu je vidět, že čím více kilometrů absolvujeme, tím jsou šťastnější. V minulosti to u zákaznických týmů občas vypadalo tak, že kluci od vozu stáli na jedné straně garáže a chlapci od motoru na druhé. A vzájemné vztahy byly pak nejednou hodně složité.
Ale v současnosti komunikuji s inženýry od motorů a ERS techniky každý den a nemyslím, že by nám pozice zákazníka nějak uškodila.", řekl Nelson.
Nelson do Williamsu přestoupil z Lotusu jen před touto sezónou a hned na něj čekalo pár překvapení: "Čelíme spoustě nových technických výzev, o kterých jsme ani nevěděli, že jim budeme muset čelit. A naopak, některé věci, které jsme dosud pokládali za velmi důležité, se ukázaly jako nepodstatné.
Do centra pozornosti se dostaly systémy na obnovu energie. Ty jsou pro nás neprobádanou krajinou. Někdy dokonce ani netušíme, kde se v nich ta energie vzala, takže optimalizace systémů je v této chvíli dost složitá. Je tam tolik nových věcí, že jsme jistě některé přehlédli a ještě o tom ani nevíme."