Renault se homologace neobává
Nadále smí pracovat na spolehlivosti a bezpečnosti.
Dneškem končí únor, a to znamená, že dodavatelé, kteří ještě FIA nepředložily specifikace svých motorů, tak musí učinit právě dnes. Další vývoj by už během sezóny neměl probíhat a výkonnější motory smějí automobilky týmem poskytnout opět až na začátku nové sezóny. Každé správné pravidlo FIA má ale alespoň jednu výjimku, takže všichni tři dodavatelé motorů smí nadále pracovat na vylepšeních spolehlivosti, bezpečnosti a snižování nákladů, i když každou změnu se nyní musí pokusit posoudit tým expertů FIA.
Z minulosti si však pamatujeme, že "změny provedené za účelem vyšší spolehlivosti" se nejednou mohou odrazit nižší spolehlivostí, avšak vyšším výkonem motorů.
Šéf traťových operací Renaultu Sport F1, Rémi Taffin, tak mohl včera prohlásit, že nemá žádný závažnější důvod k obavám: "FIA včas předložíme konečné specifikace našeho motoru a také veškerou potřebnou dokumentaci. S naším motorem sice ještě máme nějaké problémy, ale ty ještě vyřešíme. Nic zásadního se neděje.
Posledních šest nebo sedm let vždy zahajujeme sezónu s novou verzí motoru, přičemž víme, že problémy se spolehlivostí můžeme vyřešit i později, a to i přes omezení vyplývající z pravidel. Během zmrazení motoru V8 jsme na něm postupně vylepšili asi 95 komponentů a nemyslím, že by to s V6 bylo jiné.
Dosáhli jsme již velký pokrok a na dalších vylepšeních nadále pracujeme. Problémem během testů se nelze vyhnout, tímto procesem jsme si museli projít a teď se zlepšujeme. Jsme sice trochu pozadu a některé problémy se nám ještě nepodařilo vyřešit, ale postupně je odstraníme.
Program testů byl strašně nabitý a my jsme nestihli zareagovat na všechny obtíže, které se objevily, ale teď analyzujeme data a nacházíme řešení. Stále máme co dělat, ale jsem přesvědčen, že naše cíle nakonec naplníme."