Alonso by respekt vyměnil za vítězné trofeje
Rakousko bylo prý jeho nejlepším závodem sezóny.
Páté místo Fernanda Alonsa sice na první pohled nevypadá jako fantastický výsledek dvojnásobného mistra světa jezdícího ve voze nejtradičnějšího týmu Formule 1, avšak Španěl Velkou cenu Rakouska označil za svůj dosud nejlepší závod sezóny. Startoval ze čtvrtého místa a až do cíle ztratil pouze jedinou pozici, ve prospěch nezadržitelného Lewise Hamiltona a do cíle nakonec dojel pouze sekundu za vítězem kvalifikace, Felipe Massou.
"Myslím, že dnešek můžeme považovat za můj nejlepší závod sezóny. Za Mercedesem jsme zaostali jenom o 18 sekund a to na trať nevyjelo bezpečnostní vozidlo, ani nic podobného", zhodnotil po závodě španělský jezdec.
"Hamiltona jsem za sebou udržet nemohl a 5. místo je opravdu to nejlepší, co jsme dnes mohli dosáhnout. První čtyři vozy byly jednoduše rychlejší a zasloužily si skončit před námi."
Alonso byl během celého víkendu hlavním konkurentem všech monopostů poháněných motory Mercedes a i v neděli skončil v obležení německých strojů. Před sebou měl dva mercedesy a dva williamsy a za sebou vůz Force India Sergia Péreze a McLaren Kevina Magnussena.
Španěl si za své výkony už dávno zasloužil respekt celého paddocku F1, avšak podle vlastních slov by ho vítězství těšila více než respekt.
"Když víte, že ostatní věří, že odvádíte maximum, je to pro vás jistá forma satisfakce. Cítím respekt ostatních jezdců, šéfů týmů i fanoušků, ale kdybych si mohl vybrat, raději bych neměl žádný respekt a vlastnil větší sbírku vítězných trofejí."
O skvělém víkendu ale nemohla být řeč v případě Kimiho Räikkönena, který si se svým ferrari nerozuměl již od tréninků a v neděli nakonec získal jediný bod za 10. místo.
"Opět jsem bojoval s řízením. Na startu jsem získal jedno místo, ale už ve druhém kole se dostavil problém s přehříváním brzd a musel jsem zpomalit", uvedl po závodě Fin. "Před první zastávkou v boxech jsem už měl gumy totálně zničené a jen v posledním kole toho stintu jsem ztratil dvě pozice.
Není pochyb, že jsme měli zastavit dříve. V porovnání se začátkem sezóny jsme se zlepšili, ale ještě musíme zapracovat na rychlosti, která nám stále ještě neumožňuje bojovat o nejvyšší příčky."
Blíže se na problémy obou jezdců podíval Pat Fry: "Po startu museli Kimi i Fernando bojovat s drolením zadních superměkkých pneumatik. Toto byla fáze, v níž získaly vozy s motory Mercedes náskok, protože se nám vzdalovaly na třech dlouhých rovinkách. Ve druhém a třetím stintu však hlavně Fernando ukázal, že máme jeden z nejrychlejších vozů.
Kimi měl více problémů než Fernando. Především zaplatil vysokou cenu za poslední kolo na superměkkých směsích, jeho zadní pneumatiky již byly v té době za limitem."